شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
یزد پنجمین پایتخت کتاب ایران شد

با نظر داوران پنجمین دوره معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران، شهر یزد عنوان پنجمین پایتخت کتاب کشور را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین اختتامیه پنجمین دوره معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب عصر شنبه (چهارم اسفندماه) با حضور اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهوری، سید عباس صالحی؛وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران فرهنگی برگزار و شهر یزد به‌عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

رویداد انتخاب و معرفی «پایتخت کتاب ایران» یکی از چهار برنامه ترویج کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. پیش از این شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر و کاشان موفق به کسب این عنوان شده بودند.

افزایش همکاری‌ و مشارکت نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی در حوزه کتاب، جذب سرمایه‌های موجود در بخش‌ خصوصی، فرهنگی‌تر کردن فضای بخش‌های مختلف صنعتی، اقتصادی و… کشور، ترویج غیرمستقیم آینده‌نگری و برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ، حمایت از ایده‌های نو و ابتکاری در حوزه کتاب، تمرکززدایی از برنامه‌های حوزه فرهنگ و تقویت عدالت فرهنگی، ترویج کتاب‌خوانی، طراحی برنامه‌های جذاب و مردم‌پسند در حوزه کتاب و ارتقاء جایگاه مدیران فرهنگی در شهرستان‌ها، از جمله اهداف برگزاری رویداد معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران است.

مهاباد  و ارومیه از استان آذربایجان غربی،  شهرری از استان تهران، خورموج و برازجان از استان بوشهر، دزفول و رامهرمز از استان خوزستان، سبزوار از استان خراسان رضوی، خرم‌آباد  از استان لرستان، خاش از استان سیستان و بلوچستان، رفسنجان، بم، سیرجان از استان کرمان، اسلام‌آباد غرب از  استان کرمانشاه، شیراز و اوز  و صدرا از استان فارس، بابل از استان مازندران، ابرکوه و یزد از استان یزد ۲۰ نامزد این عنوان بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها