چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
مروجان کتابخوانی و خادمان فرهنگ مکتوب در یزد تقدیر شدند

نخستین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی و خادمان فرهنگ مکتوب نشر در استان یزد، با معرفی برگزیدگان در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، نخستین جشنواره «تجلیل از مروجان کتاب و کتابخوانی و خادمان فرهنگ مکتوب نشر» با معرفی برگزیدگان در محل نمایشگاه بزرگ کتاب یزد برگزار شد.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم گفت: سال 97 را باید سال بهار کتاب و دانایی در استان یزد بنامیم، زیرا سربازان گمنام فرهنگی و دانایی با همت و تلاش در گوشه و کنار استان پهناور و صنوف مختلف و اقشار اجتماعی، برنامه‌های مختلف کتاب و کتابخوانی اجرا می‌کنند.


وی افزود: امسال فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی دارای کارنامه درخشان و پرافتخاری است که امیدواریم طرح‌هایی که تالیف و آغاز شده، سال آینده تحقق پیدا کند و شاهد اجرای طرح‌ها و ایده‌های متنوع فرهنگی در زمینه کتاب و کتابخوانی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: امروز اهمیت کتاب بر هیچ کسی پوشیده نیست و در این زمینه نیز تحقق ایجاد اهمیت کتاب و ایجاد دغدغه برای آن سخت است زیرا امروز کتاب دارای رقبای متفاوتی از جمله شبکه‌های اجتماعی است.

جوادیان‌زاده گفت: اگرچه نشر کتاب، وظیفه حاکمیتی است اما مهم این است که ظرفیت‌های دولتی در هیچ کجای دنیا اجازه نمی‌دهند که اهداف و برنامه‌های کتاب و کتابخوانی تنها از طریق دولت و حاکمیت محقق شود بلکه تمامی دستگاه‌ها و بخش‌ها باید در کنار هم این وظیفه را محقق کنند.

وی گفت: همانگونه که پدران ما خلاقیت‌های خود را با دانایی ایجاد کردند تا یزد به عنوان شهری جهانی و نگینی تابناک در جهان بدرخشد، امروز نیز ما باید در این زمینه برای آیندگان گام برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: تلاشی که در یک سال گذشته انجام شده به منظور ترویج کتاب و کتابخوانی بوده است که امروز از برخی از افرادی که این راه گام برداشته‌اند، بر اساس شاخصه‌های خلاقیت و نوآوری، تاثیرپایدار در گسترش کتابخوانی، الگوپذیری و الگو برداری تجلیل می‌شود.

جوادیان‌زاده گفت: این نخستین جشنواره تجلیل از مروجان کتاب و کتابخوانی است که تعداد 70 نفر در بخش‌های مختلف در قالب 314 طرح شرکت کردند و در نهایت تعداد 12 نفر در بخش‌های مختلف برگزیده شدند و در بخش خادمان فرهنگ مکتوب و نشر نیز از 5 نفر تجلیل می‌شود.

وی گفت: امیدواریم این تلاش‌ها باعث شود که فرهنگ کتاب و کتابت و دانایی در جامعه ما گسترش پیدا کند و به عنوان برند اجتماعی شناخته شود.


در پایان این مراسم نیز از مروجان کتاب و کتابخوانی یزد تجلیل شد که سعید برزگری، مدیر نانوایی دهکده در بخش واحدهای صنفی؛ علی محمودوند، مدیر کفاشی کتب در بخش واحدهای صنفی؛ اکبر کفیری، در بخش آزاد؛ فاطمه اربابی فرد در بخش معلمان؛ بهار دهقانی زاده در بخش دانش آموزان؛ طاهره اسدزاده در بخش کتابداران؛ کبری ستار در بخش کتابداران؛ محسن کمالیان در بخش کتابداران تجلیل شدند.
 

همچنین در این مراسم از سیدمحمد عرب در بخش نخبگان؛ سیدمرتضی آبیاری میبدی مدیرمسئول فراویز اندیشه پویا در بخش موسسات فرهنگی؛ کاظم دهقانیان مدیر مسئول همتباران همدل تفت در بخش موسسات فرهنگی؛ سیدعلی حسینی مدیر کتابفروشی سرزمین من در بخش کتابفروشان؛ محمد صادقی مدیرعامل موسسه یادداشت نو یزد ؛ خادمان فرهنگ مکتوب و نشر استان یزد؛ مسعود پیراسته فر موسسه فرهنگی پاج ایوان کویر؛صدیقه جعفری نژاد در بخش نویسندگان؛ محمد گلشن در بخش ناشرین؛ الهه نصیرزاده در بخش صفحه آرایی و طراحی تجلیل شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فا ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    چه کار خوبی.کاش از کتابخوانان برتر هم تجلیل بشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط