سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
10 کتاب از مجموعه «شناسنامه شهدا» رونمایی شد

10 عنوان از کتاب‌های مجموعه «شناسنامه شهدا» به‌منظور معرفی شهدای دفاع مقدس و شهدای جبهه مقاومت در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیین رونمایی از مجموعه «شناسنامه شهدا» روز دوشنبه 29 بهمن‌ماه با حضور سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، محمدجواد محرابی معاون مطبوعاتی و تبلیغاتی ارشاد قم، سیدسعید‌ هاشمی دبیر کنگره شهدای جبهه مقاومت و جمعی از اصحاب رسانه این استان در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.

سیدسعید‌هاشمی در این مراسم گفت: کنگره شهدای جبهه مقاومت به همت جمعی از اصحاب رسانه‌ای قم در حال برگزاری بوده که از یک ماه گذشته، فعالیت‌های آن به طور عملی آغاز شده است.

دبیر کنگره شهدای جبهه مقاومت با اشاره به حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری این کنگره، افزود: یکی از فعالیت‌های فرهنگی که در این کنگره انجام شده، برنامه‌ریزی و تألیف کتابک‌هایی بوده که شامل مختصری از زندگی‌نامه و ویژگی‌های شخصی برخی از شهیدان جبهه مقاومت است و در همین راستا، با همکاری انتشارات کتابک و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مجموعه «شناسنامه شهدا» رونمایی شد.

محمدحسین قاسمی مدیر انتشارات کتابک هم در ادامه این نشست، با اشاره به اینکه در مجموعه «شناسنامه شهدا» خلاصه‌ای از وضعیت زندگی و سلیقه و علاقه‌های 10 شهید از شهدای مختلفی از جمله شهیدان مدافع حرم و شهدای هسته‌ای در زمینه‌های متفاوت گردآوری شده است، گفت: فاز نخست مجموعه کتاب‌های شناسنامه شهدا درباره شهیدان مهدی زین‌الدین، عباس بابایی، حسین فهمیده،‌ هادی ذوالفقاری، مجید شهریاری، مریم فرهانیان، ابراهیم هادی، سیدمرتضی آوینی، محسن حججی و حسن طهرانی‌مقدم تهیه و منتشر شده است.

وی گفت: در تالیف این کتاب‌ها سعی شده است که آداب فرهنگی و اجتماعی و خصوصیت‌های فردی، سبک و سیره زندگی شهدا به صورت مختصر در طراحی جدید و قطع کوچک در قالب «شناسنامه شهدا» تدوین شده است تا نوجوانان با رغبت بیشتری از این کتابک‌ها استفاده کنند.

سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با قدردانی از ابتکارهای بدیع نشر کتابک در حوزه نماز و شهادت، گفت: نسل جدید از چنین آثار نو و بدیعی استقبال می‌کند و این امر در گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    عالی بود اگر به من میشد بگوئید که من چطوری میتونم این شناس نامه های شهدا را پیدا کنم عالی می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها