دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
دولت باید حامی فرهنگ کتابخوانی، ناشران و نویسندگان باشد

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید حامی فرهنگ کتابخوانی، ناشران و نویسندگان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، سهراب گیلانی در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با بیان این مطلب گفت: یکی از بهترین دستاوردهای انقلاب کتاب و کتابخوانی بوده و نمایشگاه، حاصل تلاش و زحمت فرهیختگانی است که مباحث فرهنگی را مکتوب کرده  و در اختیار مردم قرار می‌دهند.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از ضرورت‌های انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب است و دولت باید به صورت جدی از مقوله فرهنگ کتابخوانی، ناشران و نویسندگان کتاب حمایت ‌کند.

وی با بیان اینکه تاریخ یک ملت در صورتی ماندگار است که نوشته و کتابت شود، افزود: یکی از مهمترین ابعاد و ماهیت‌های انقلاب ما فرهنگ بوده و باید گفت انقلاب ما انقلابی، فرهنگی اسلامی است.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، برپایی نمایشگاه کتاب را ضروری دانست و تصریح کرد: ایران کشوری با تمدن و فرهنگ است و در تاریخ بشریت نقش بسزایی داشته و کتاب هم در جمهوری اسلامی جایگاه ویژه و اهمیت خاصی دارد.

وی ادامه داد: دستاوردها باید به صورت کتاب و مستند در اختیار مردم قرار گیرند و نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای محقق کردن این امر است.

گیلانی در پایان از اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی خوزستان در برگزاری مطلوب این نمایشگاه قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها