چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
حضور رزا جمالی در بی‌ینال شعر آسیا

رزا جمالی، شاعر، نمایشنامه‌نویس و مترجم کشورمان در بی ینال شعر آسیا شعرخوانی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ همزمان با سالگرد صد و پنجاه سالگی مهاتما گاندی، بی ینال شعر آسیا در مرکز بین المللی دهلی برگزار می‌شود. در این فستیوال از شاعران شناخته شده شعر آسیا دعوت شده و رزا جمالی تنها نماینده کشورمان در این مراسم است.

در این مراسم 20 شاعر بین‌المللی از کشورهای گرجستان، ارمنستان، بوتان، بنگلادش، سنگاپور، چین، ژاپن در کنار شش شاعر هندی شعرخوانی خواهند داشت. شعرهای هر شاعر به زبان اصلی و انگلیسی خوانده می‌شود.
 
این مراسم در روزهای  پانزدهم الی هفدهم فوریه (26 تا 28 بهمن‌ماه)‌ سال جاری برگزار خواهد شد و سرمایه بی ینال را بنیاد رازا که به نام یک نقاش مطرح هندی است پرداخت خواهد کرد.

رزا جمالی در این مراسم علاوه بر شعرخوانی درباره شعر آسیا نیز صحبت خواهد کرد. همچنین قرار است که در این فستیوال نمایشگاهی از کتاب‌های شاعران حاضر در مراسم نیز ارائه شود.
 
رزا جمالی متولد ۲۸ آبان ۱۳۵۶ در تبریز و دانش‌آموخته کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر و کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران است. وی فعالیت ادبی خود را از ابتدای دهه۱۳۷۰ آغاز کرد ودر کتاب «کارنمای زنان کارای ایران»  شاعری متفاوت خوانده شد، که زبان و فضاهای جدیدی را ارائه می‌دهد و پسامدرن است. شاعری که در میانه دهه ۱۳۷۰ از اعضای جوان کارگاه شعر رضا براهنی بود و با انتشار نخستین کتابش به نام «این مرده سیب نیست یا خیار است یا گلابی»، در سال ۱۳۷۷ جنجال‌های فراوانی ایجاد کرد. بعد از آن، تا سال ۱۳۸۰، او دو مجموعه دیگر از اشعارش را، به همراه تعدادی یادداشت و مقاله و مصاحبه در روزنامه‌ها و مجلات آن دوران، به چاپ رساند و به این طریق، خود را به عنوان شاعری پرکار و مطرح تثبیت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها