یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
مراسم سپاس «اپرای رستم و سهراب» لوریس چکناواریان

مراسم سپاس «اپرای رستم و سهراب» لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی، در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  در هفتمین برنامه از سلسله برنامه‌های سپاس، مراسم سپاس «اپرای رستم و سهراب» لوریس چکناواریان از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان و خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد.

«اپرای رستم و سهراب» اثر لوریس چکناواریان Hهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی است که براساس شاهنامه فردوسی ساخته شده است. ساخت اپرای رستم و سهراب ۲۵ سال به طول انجامید و پس از ۱۵ سال در سال ۷۸ در تالار وحدت به اجرا درآمد. 

لوریس چکناواریان اپراهای «رستم و اسفندیار»، «سیاوش» و «ضحاک» را نیز خلق کرده است که هنوز اجرا نشده‌اند. او به عنوان آهنگساز تا به حال بیش از ۷۵ اثر شامل ۶ اپرا، ۵ سمفونی، ۱ اوراتوریو، ۱ رکوئیم کارهای در زمینه موسیقی کر، موسیقی مجلسی، موسیقی باله، پیانو و خوانندگی، و همچنین کنسرتوهایی برای پیانو، ویولن، گیتار، سلو و پیپا، در کنار موسیقی‌های متن فیلم ساخته‌ است. او بیش از ۱۰۰ اثر با لیبل‌هایی مانند آرسی‌ای، فیلیپس، امی و ای‌اس‌وی منتشر کرده است.

مراسم سپاس «اپرای رستم و سهراب» به پاس ۲۵ سال کوشش برای خلق اثری برجسته و ماندگار در زمینه موسیقی و شاهنامه با سخنرانی لوریس چکناواریان، شاهین فرهت و یارتا یاران به همراه نمایش مستند «کنون رزم رسهراب و رستم شنو» به کارگردانی ایمان نیک‌بین که به شکل ویژه به «اپرای رستم و سهراب» می‌پردازد برگزار خواهد شد.

 این مراسم چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه, از ۱۶ تا ۱۹ عصر در خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان استاد نجات اللهی، بوستان ورشو، سالن فردوسی برگزار می‌شود. شرکت برای تمام دوستداران آزاد و رایگان است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها