شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
62 عنوان کتاب ادبی و مذهبی رونمایی شد

62 عنوان کتاب مذهبی و ادبی توسط یک موسسه خصوصی رونمایی شد.

مسلم نادعلیزاده مولف دامغانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، از برگزاری مراسم رونمایی از دستاوردهای مؤسسه سلیس خبر داد و گفت: 62 عنوان از کتاب‌های این موسسه طی مراسمی در هفته گذشته رونمایی شد. این اتفاق، بدون هیچگونه حمایت دولتی و با حمایت مالی حداقلی بخش خصوصی، با مشارکت یک گروه دانشجویی انجام شد.
 
مولف دامغانی گفت: مؤسسه ادب پژوهی شیعی (سلیس) که از سال 1391 فعّالیّت خود را با محوریّت پژوهش‌های بنیادین در حوزه ادبیّات شیعی و مذهبی در زبان فارسی آغاز کرده است، برای نخستین بار، نمایشگاهی از دستاوردهای خود را در روز پنجشنبه، 27 دی‌ماه سال 1397، برگزار کرد. در این نشست 62 عنوان کتاب تألیفی و تصحیحی رونمایی شد؛ با این توضیح که تعدادی از این کتب، چاپ شده و تعدادی هم در انتظار چاپ هستند.
 
نادعلیزاده سپس افزود: موضوعات این کتب عبارتند از: سبک‌شناسی و نقد ادبی (7 جلد)، مبانی معرفتی (5 جلد)، تاریخ ادبیات و نسخه‌شناسی (10 جلد)، تعزیه (18 جلد)، احیای نسخ خطی و دیوان‌های مهجور در حوزه‌ی ادبیات شیعی (12 جلد). همچنین 150 عنوان مقاله پژوهشی، ترویجی و تخصصی در قالب 10 جلد کتاب روی میز نمایشگاه خودنمایی می‌کرد.
 
به گفته وی، حسن طارمی‌راد، معاون علمی بنیاد دایره المعارف اسلامی، مجید لشکری، شاعر، رضا بیات مدیرعامل و حجه الاسلام سیدمحسن سبط، از اعضای هیئت امنای این مؤسسه، از حاضران در این برنامه بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها