شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
فهرست برگزیدگان کتاب سال نهایی شد/ کیفیت کتاب‌ها رشدی نکرده است

​دبیر علمی سی‌و‌ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به نهایی شدن فهرست برگزیدگان و شایستگان‌تقدیر این دوره از جایزه کتاب سال، از کیفیت پایین کتاب‌ها ابراز تاسف کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌علی مهدوی‌راد؛ دبیر علمی سی‌و‌ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با اشاره به برگزاری جلسه نهایی هیات علمی این دوره از جایزه کتاب سال بیان کرد: این جلسه با هدف نهایی کردن فهرست کتاب‌های برگزیده و شایسته تقدیر در موسسه خانه کتاب، برگزار شد.

وی درباره تعداد برگزیدگان و شایسته‌گان تقدیر این دوره افزود: مقرر شد تا در آئین اختتامیه از حدود 10 برگزیده و 30 تا 40 شابیسته‌تقدیر تجلیل شود.

مهدوی‌راد، مشکلات اقتصادی را بر جریان برگزاری این دوره از جایزه کتاب سال بی‌تاثیر ندانست و ابزاز امید‌واری کرد این مشکلات خللی در روند برگزاری مراسم اختتامیه ایجاد نکند.

وی همچنین گفت: امید‌واریم این مشکلات تا زمان برگزاری جایزه کتاب سال برطرف شود.

دبیر علمی سی‌و‌ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی درباره میزان استقبال کیفیت و کمیت آثار داوری شده بیان کرد: از نظر میزان استقبال، چندان تفاوتی را در این دوره شاهد نبوده‌ایم.

دبیر علمی سی‌و‌ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران  بیان کرد: همان‌طور که سال‌های گذشته نیز گفته شده، از نظر کمی مشکلی وجود ندارد.

مهدوی‌راد ادامه داد: بهعبارت دیگر کتاب از نظر آماری زیاد منتشر می‌شود و کتاب‌های چاپ نخست فراوان است؛ اما از نظر کیفی و رشد درون‌مایه‌ها متاسفانه تحولات قابل توجهی را شاهد نیستیم.   

وی همچنین درباره جریان داوری این دوره از جایزه کتاب سال بیان کرد: تعداد داوران کم و بیش تغییر کرده اما جریان و شیوه داوری همانند دوره‌های گذشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها