چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
نویسنده «چشمان عقاب» مولف برتر نهاجا در سال 97 شد

محسن شیرمحمد؛ نویسنده کتاب «چشمان عقاب» مولف برتر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نهاجا) در سال 1397 معرفی و تجلیل شد.

محسن شیرمحمد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به دریافت جایزه مولف برتر نهاجا، اظهار کرد: در آئینی با حضور سرتیپ خلبان مهدی هادیان؛ رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی و رئیس شورای عالی تحقیقات نظری نهاجا و سرتیپ دوم خلبان نیکبخش حبیبی؛‌ رئیس دفتر مطالعات راهبردی و پژوهش‌های نظری نیروی هوایی، به‌عنوان مولف برتر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 1397، تجلیل شدم.

وی گفت: تاکنون کتاب‌های «مردان آسمان» و «چشمان عقاب» را با همکاری نهاجا تدوین کرده‌ام. «مردان آسمان» که در سال 1391 به چاپ رسید، به بیان خاطرات جمعی از خلبانان منطقه ورامین در سال‌های دفاع مقدس اختصاص داشت. «چشمان عقاب» نیز نخستین کتابی است که درباره گردان 11 شناسایی تاکتیکی نیروی هوایی نوشته شده است. 

شیرمحمد افزود: در مدتی که کار بررسی و صدور مجوزها در حال انجام بود، من به دنبال مدارک جدید بودم و مطالبی در مورد نیروی هوایی عراق به زبان عربی نیز پیدا کردم که بخش‌های مربوط به شناسایی هوایی آن را ترجمه کردم تا بتوانم در ویرایش بعدی به کتاب اضافه کنم. در چاپ دوم، همچنین منابع جدید انگلیسی هم به کتاب افزوده خواهد شد. با چند نفر دیگر از خلبانان و همچنین افسران ارتش در نیروی زمینی و دریایی نیز صحبت کردم تا مطالب ایشان مرتبط با موضوع عکس‌های هوایی در زمان جنگ را هم به کتاب اضافه نمایم. همچنین در نظر دارم تا اسناد و مدارک جدیدی که به دست آورده‌ام را هم در چاپ جدید مورد استفاده قرار دهم که شاید حدود 200 صفحه را در برگیرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط