شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
شعرخوانی شاعران آمریکایی علیه تحریم ایران

شاعران آمریکایی و ایرانی با حضور در یک مراسم شعر‌خوانی با عنوان «کسی نمی‌خواهد باور کند که باغچه دارد می‌میرد» علیه تحریم‌های ایران و سیاست‌های دونالد‌ ترامپ، موضع‌گیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «کسی نمی‌خواهد باور کند که باغچه دارد می‌میرد/ شعرخوانی چهره‌های معروف شعر آمریکا علیه تحریم ایران» عنوان برنامه‌ای است که از شعری از فروغ فرخزاد گرفته شده و قرار است در آن،‌ شاعران آمریکایی و ایرانی علیه سیاست‌های دونالد ترامپ و تحریم ایران شعر‌خوانی کنند.

در این رویداد ویژه، چهره‌ها برجسته‌ شعر آمریکا نظیر چارلز برنشتاین و پی یر ژوریس، که از جمله چهره‌های شناخته شده در جهان و ایران‌اند و آثار آن‌ها در ایران نیز ترجمه و منتشر شده است، حضور خواهند داشد. 

همچنین حدود ده شاعر امریکایی دیگر نیز پذیرفته‌اند تا در این رویداد فرهنگی، علیه تحریم‌های اقتصادی مردم ایران شعر بخوانند. ضمن آنکه آثار چند شاعر ایرانی نیز در این برنامه اجرا و ارائه خواهد شد.

این مراسم 22ژانویه؛ مقارن با سه‌شنبه؛ دوم بهمن‌ماه از ساعت 18 تا 20 در Busboys and Poets واقع در واشنگتن (Busboys and Poets 14th & V/ 2021 14th St NW, Washington, District of Columbia, 20009) برگزار می‌شود.

برنشتاین و ژوریس در صفحه فیسبوک خود، دلایلشان برای حضور در این مراسم را موضع‌گیری علیه تحریم ایران بیان کرده‌اند.

عنوان این مراسم؛ «کسی نمی‌خواهد باور کند که باغچه دارد می‌میرد» بیانگر رنجی است که مردم ایران از زمان وضع تحریم‌های جدید اقتصادی علیه کشورمان توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متحمل شده‌اند؛ تحریم‌هایی که شخصِ ترامپ از آن‌ها با عنوان «شدیدترین تحریم‌ها تا به امروز» یاد کرده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها