پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
دوسالانه کتاب کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری آیین دوسالانه انتخاب کتاب سال استان با حضور مسئولان کشوری و استانی در اواخر بهمن‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، رضا خردمند با اشاره به اینکه انتخاب کتاب سال در این استان از سال 93 آغاز شده است، عنوان کرد: این رویداد به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی در دستور کار بوده و سعی داریم به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه نخستین دوره انتخاب کتاب سال استان با مشارکت تمامی نویسندگان در یک دوره 20 ساله برگزار شد، ابراز کرد: این مهم با هدف جلوگیری از تضییع حق و حقوق نویسندگان انجام گرفت.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: 150 اثر در آیین دوسالانه انتخاب کتاب استان مورد داوری قرار می‌گیرد که در پایان 3 برگزیده و 8 نفر شایسته تقدیر مشخص می‌شوند.

خردمند در پاسخ به این سوال که چگونه در گذشته این آیین با عنوان انتخاب کتاب سال بود ولی هم اکنون با عنوان دوسالانه در دستور کار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است؟، بیان کرد: این برنامه دو دوره با عنوان کتاب سال برگزار شد ولی بنا به تصمیم وزارت فرهنگ به دوسالانه تغییر یافت.

وی افزود: رایزنی‌های لازم توسط مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مدیرعامل خانه کتاب پیرامون انتخاب کتاب سال انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها