یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
​روایت زندگی فرمانده لشکر ده سیدالشهداء (ع)

کتاب «رستگاری در جزیره» زندگی شهید کاظم نجفی ‌رستگار؛ فرمانده لشکر ده سیدالشهداء (ع) را به قلم محمدعلی آقامیرزایی روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، کتاب «رستگاری در جزیره» زندگی شهید کاظم نجفی ‌رستگار؛ فرمانده لشکر ده سیدالشهداء (ع)» است که 25 اسفند 1363 در عملیات «بدر» در شرق دجله (منطقه هورالهویزه) در حال شناسایی منطقه، همراه چند نفر از فرماندهان تیپ سیدالشهدا (ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
کتاب حاضر در 13 فصل تدوین شده و در پایان صفحاتی از کتاب به اشعار، فهرست راویان، ‌اسناد و عکس‌ها اختصاص داده شده است.
 
«رویش مرد بهاری»، «پیوند با جنگ»، «تبعه کربلایی دوباره»، «به سوی فتح‌المبین»، «به سوی شهر خون»، «سفر به سوریه و لبنان»، «تشکیل تیپ سیدالشهدا»،‌ «در فضای والفجرها»، «در والفجر 2»، «والفجر 4»،‌ «خیبرشکن»، «بعد از خیبر» و «یک مرد یک اعتراض»، فصل‌های سیزده‌گانه کتاب ارا شامل می‌شوند.
 
در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: «نگارش زندگی شهید کاظم نجفی رستگار، نخستین‌بار در سال 1391 به‌طور جدی به من پیشنهاد گردید. شخصیت رستگار برایم دارای جذابیت ویژه‌ای بود. ابهامات و قضاوت‌های مختلفی که در مورد اعتراض‌هایش وجود داشت، کنجکاوی‌ام را برای واکاوی شخصیت او دوچندان کرد. پیش از آن، در مورد اختلاف‌های او با سیستم فرماندهی سپاه شنیده بودم. در روزنامه هم چند باری از او نوشته و کلیاتی در موردش می‌دانستم. برایم خیلی مهم بود که رستگار بعد از این همه هیاهو، در نهایت به‌عنوان یک رزمنده عادی به جبهه رفت و حاضر نشد که به بهانه بی‌مهری برخی افراد سپاه به جنگ پشت کند. در حقیقت او با شهادت، حقانیت خود را به اثبات رساند. بدون ادعا، بی‌شعار و گزافه‌گویی، با نثار خون، سند خیرخواهی‌اش را نسبت به جنگ و رزمندگان امضا کرد. درست مثل علی موحد دانش؛ رفیق صمیمی‌اش، نخستین فرمانده تیپ 10 سیدالشهدا (ع) که مثل یک نیروی عادی در عملیات والفجر 2 تحت فرماندهی کاظم، شهید شد.»
 
نخستین چاپ کتاب «رستگاری در جزیره» در 436 صفحه با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه به بهای 20 هزار تومان از سوی نشر شاهد راهی بازار نشر شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها