پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
«زخم شیر» اثر برگزیده دومین دوره جایزه احمد محمود شد

تندیس طلایی احمد محمود و مبلغ یک میلیون تومان به مجموعه داستان «زخم شیر» نوشته صمد طاهری تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دومین دوره جایزه ادبی احمد محمود امروز عصر به کار خود پایان داد. این جایزه در دو بخش رمان و مجموعه داستان برگزار می‌شود و امسال بخش ویژه‌ای به نام مدال و نشان طلای احمد محمود نیز به این جوایز اضافه شده است. 

هیات داوران بخش مجموعه داستان متشکل از رضا زنگی‌آبادی، بهناز علی‌پورگسکری و محمد طلوعی مجموعه داستان «زخم شیر» نوشته صمد طاهری از نشر نیماژ را به عنوان اثر برگزیده این دوره معرفی کردند. 

گفتنی است؛ صمد طاهری در آبادان داستان‌هایش را در مطبوعات و مجلات منتشر می‌کرد. در تهران درس خواند و دوستانی اهل قلم یافت و داستان‌هایش در مجلات روز آن زمان چاپ شدند. سپس چند اثر از او منتشر شد و کار نوشتنش به طور مستمر ادامه یافت. «سنگ و سپر» و «کلاغ» و «شکار شبانه» از آثار این نویسنده هستند.

 مجموعه داستان «زخم شیر» آخرین  اثر صمد طاهری از‌نویسندگان جنوبی ایران است که در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال در قالب اثر شایسته تقدیر، معرفی شد. این مجموعه شامل ۱۱ داستان کوتاه از‌این نویسنده است؛ مشتمل بر« مردی که کبوترهای باغی را با سنگ می‌کشت»، «موش خرما»، «خروس»، «مهمانی»، «در دام مانده مرغی»،« سفر سوم»، «زخم شیر»، «نی زن»، «نام آن پرنده چه بود»،« چیزو فلان و بهامان و اینا» و« سگ ولگرد».

دیگر نامزدهای این بخش عبارتند بودند از :
«با شب یکشنبه»، محمدرضا صفدری، نشر نیماژ
«جای خالی مار»، احسان نصرتی، نشر چشمه
«خدا مادر زیبایت را بیامرزد»، حافظ خیاوی، نشر ثالث
«روی خط چشم»، پیمان هوشمندزاده، نشر چشمه

دبیری این دوره از جایزه ادبی احمد محمود به عهده مهدی یزدانی‌خرم بود.
 



 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • فرید دانشفر ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    رمان «کلاغ» از ایشون هنوز منتشر نشده! ضمن اینکه اگه اشتباه نکنم، ایشون پ کار داستان نویسی رو از وقتی به شیراز رفتن به طور جدی شروع کردن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها