چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
کتاب «مقتل الزهرا فی مصائب انسیه الحورا» رونمایی شد

کتاب «مقتل الزهراء فی مصائب انسیه الحوراء» تالیف حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ در کتابخانه آیت الله بروجردی در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزرای کتاب (ایبنا) از قم، این نشست با حضور آیت الله علوی بروجردی، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی و جمعی از فضلا و فرهیختگان و خطبای قم، امروز در کتابخانه مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صادقی واعظ در رابطه با کتاب گفت: در خصوص مصائب حضرت صدیقه کبری (س) مطالب فراوانی در کتب قدیم و حال حاضر آمده است اما بنده به اندازه وُسعم این کتاب را تدوین کردم.
 
این نویسنده هدف از تدوین کتاب را در کنار ذکر مصائب حضرت زهرا (س) و اثبات آن در اسناد اهل سنت ترویج فرهنگ مقتل خوانی معرفی کرد و گفت: فرهنگ مقتل خوانی سابق بر این رواج بیشتری داشته اما متاسفانه به تازگی کم رنگ شده است.
 

نویسنده کتاب «مقتل الزهراء فی مصائب انسیه الحوراء» در مورد منابع و اسنادی که برای تالیف کتاب استفاده کرده است، بیان کرد: در این مقتل به دلیل انکار دشمنان نسبت به مصائب حضرت صدیقه کبری (س) سعی کردم از ۴۶ سند معتبر منابع سنی و شیعه استفاده کنم و یک روایت مدون از هجوم به بیت وحی تا لحظات دفن حضرت زهرا (س) و وداع امیرالمومنین (ع) با آن حضرت داشته باشم.
 
کتاب «مقتل الزهراء فی مصائب انسیه الحوراء» بعد از کتاب «صبر علی نجات اسلام» و «نهضت حسینی، جامعه مهدوی» سومین اثر حجت الاسلام علی رضا صادقی واعظ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها