سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
​گوشه‌هایی از خاطرات تلخ و شیرینِ یک زنِ ایثارگر

کتاب «آوای ساغر»، خاطرات ساغر کریمی از ایثارگران دوران دفاع مقدس است که به قلم پروین‌ کاشانی‌زاده روایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «آوای ساغر» نوشته پروین‌ کاشانی‌زاده با موضوع مشارکت زنان در جنگ ایران و عراق، به‌تازگی از سوی انتشارات گلگشت منتشر شده است.
 
من و خانواده‌ام، بهترین اتفاق، فعالیت‌های پنهانی، علنی شدن فعالیت‌ها، آتش زیر خاکستر، من هم می‌مانم، باز هم پرواز عزیزان، حضور در بیمارستان، تلخ و شیرین، جنگ و دار قالی، دومین خبر خوش، بوی زندگی، چشم به‌راه و بازگشت به آبادان، از سرفصل‌های کتاب است.
 
کاشانی‌زاده در مقدمه کتابش با عنوان «حرف اول» می‌نویسد: «خیلی دلم می‌خواست خاطرات کسانی را که به نوعی مستقیم با جنگ درگیر بودند، جمع‌آوری و ثبت کنم. خاطراتی که هرکدام گوشه‌ای از حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس بود و در سینه‌های این افراد محبوس شده است... تاریخ شفاهی از خلال سخنان راویانی که هنوز در بین ما هستند باید جمع‌آوری و نوشته می‌شد. تصمیم گرفتم حرکتی را شروع کنم. خام و غیرحرفه‌ای،‌ راه و چاه را بلد نبودم و بضاعت اندکی داشتم. در ابتدا از اطرافیان شروع کردم و دوستانی که می‌دانستم سال‌ها خود و خانواده‌شان به‌طور مستقیم با جنگ درگیر بودند. کتاب حاضر حاصل گفت‌وگو با سرکار خانم ساغر کریمی، از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است. خانم کریمی،‌ زنی خودساخته، مومن و شیفته انقلاب اسلامی که بخشی از زندگی خود را عاشقانه وقف آرمان‌های جمهوری اسلامی کرده است. امیدوارم که بازنویسی و تدوین گوشه‌هایی از خاطرات او، توانسته باشد عظمت، سربلندی و نقش انکارناپذیر زنان ایثارگر را بازتاب داده باشد.»
 
نخستین چاپ کتاب «آوای ساغر» در 132 صفحه با شمارگان 300 نسخه به بهای 13 هزار تومان از سوی انتشارات گلگشت راهی بازار نشر شده است.
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها