سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
انتشار ترجمه‌ فارسی اثری اقتباسی از شرلوک هولمز در یک انتشارات انگلیسی

کتاب «شرلوک هولمز در مزاحمت اسرارآمیز جان وینسنت هاردن» نوشته دان آندریاکو با ترجمه نوید فرخی از مترجمان و نویسندگان حوزه ادبیات کارآگاهی در انتشارات MX Publishing منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) MX Publishing ناشر انحصاری کتب شرلوک هولمز در انگلستان است و تاکنون چندصد اثر اقتباسی شرلوک هولمز از نویسندگان مختلف در سراسر جهان را منتشر کرده است. کتاب‌های اقتباسی این نشر تاکنون به زبان‌های ایتالیایی، هندی، اسپانیایی، فرانسوی، چینی، ژاپنی، لهستانی و هلندی منتشر شده و فرخی برای اولین بار کتابی را به زبان فارسی برای این نشر ترجمه کرده و نسخه کیندل این کتاب هم اکنون در سایت ناشر و وبسایت آمازون در دسترس است.
 
کتاب «شرلوک هولمز در مزاحمت اسرارآمیز جان وینسنت هاردن» ماجرای سفر میلیونری آمریکایی به نام وینسنت هاردن به انگلستان است که پس از ورودش به لندن با اتفاق‌های عجیبی روبه‌رو می‌شود. در اولین اتفاق عجیب، متصدی هتل قسم می‌خورد که هاردن تسویه حساب کرده و چمدان‌هایش را برای خروج جمع کرده است در حالی که هاردن روحش هم از این موضوع خبر ندارد. در اتفاق اسرارآمیز دوم، هاردن تلگرافی از آمریکا دریافت می‌کند مبنی بر اینکه فورا باید به آمریکا برگردد اما با پیگیری‌های بیشتر مشخص می‌شود اصلا چنین تلگرافی ارسال نشده است. در نهایت وقتی کالسکه‌ای چهارچرخه به سوی هاردن هجوم می‌برد، او تصمیم می‌گیرد برای حل معما به شرلوک هولمز کارآگاه بزرگ مراجعه کند...


                                   

شرلوک هولمز کارآگاه خصوصی خیالی است که در اواخر قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم در لندن فعالیت می‌کند. کاراکتر ادبی شرلوک هولمز اولین‌بار در سال ۱۸۸۷ میلادی توسط سر آرتور کانن دویل خلق شد و نهایتا در چهار رمان و ۵۶ داستان کوتاه ظاهر شد. شدت محبوبیت این کارآگاه به اندازه‌ای بود که پس از درگذشت آرتور کانن دویل افراد بسیاری داستان‌های اقتباسی نوشتند و از کاراکتر شرلوک هولمز استفاده کردند. از جمله این نویسندگان، پسر نویسنده اصلی، یعنی آدریان کانن دویل بود که به همراه جان دیکسون کار مجموعه‌ای را تحت عنوان شاهکارهای شرلوک هولمز منتشر کرد. چندین اقتباس شرلوک هولمز در سال‌های اخیر در ایران منتشر شده است.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارژنگ ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    البته هیچ اثر اقتباسی یا غیراقتباسی‌ای از شرلوک هلمز موجود نیست، چون اساساً شرلوک هلمز یک شخصیت خیالی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها