دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
​توجیه‌ها و بهانه‌هایی برای با حسین (ع) نبودن

کتاب «توجیه المسائل کربلا: توجیه‌ها و بهانه‌هایی برای با حسین (ع) نبودن» ضمن واکاوی مفهوم توجیه، به طرح مباحثی همچون توجیه در کلام بزرگان،‌ توجیه در آینه آیات، توجیهات بنی‌اسرائیلی، توجیهات عقیدتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و مقدس می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «توجیه المسائل کربلا: توجیه‌ها و بهانه‌هایی برای با حسین (ع) نبودن» اثر سید علی‌اصغر علوی به‌تازگی از سوی انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شده است.
 
ازجمله سرفصل‌های کتاب می‌توان به عقل و شرع حسینی، انجام تکلیف و هزینه‌های بزرگ، توجیه راهی برای فرار از مسئولیت، طیف‌شناسی توجیه، جبری‌گری و توجیه بزرگ‌ترین جنایت تاریخ، امیر مومنان (ع) در برابر توجیه‌گر بزرگ، بزرگ‌ترین جنایات با توجیه صلح، شیوه مواجهه با توجیه‌گر به سبک امام صادق (ع)، نترسیدن از عظمت پوشالی دشمن؛ راز عظمت شهدای کربلا، بی‌تفاوتی ممنوع حتی در دیدن و شنیدن، کربلا سرزمین بی‌بهانگی، تکلیف‌شناسی، چرا امت از امام حسین (ع) حمایت نکرد؟ و توجیه‌گر نباشیم اشاره کرد.  
 
در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «هنگامی که عمل انسان با باورها و ارزش‌های وی سازکاری نداشته باشد، آرامش ذهنی خود را از دست می‌دهد، برای آرام‌سازی خود دست به دلیل‌تراشی می‌زند و بهانه‌های فراوانی پیدا می‌کند.»
 
چاپ هفتم کتاب «توجیه المسائل کربلا: توجیه‌ها و بهانه‌هایی برای با حسین (ع) نبودن» در 164 صفحه با شمارگان دو هزار و 500 نسخه به بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) راهی بازار نشر شده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها