یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
تذکر شورای شهر به شهرداری در زمینه ساماندهی دستفروشان کتاب

حسن خلیل‌آبادی،‌ کتاب و کتابخوانی و همچنین دسترسی آسان شهروندان تهرانی به کتاب را یکی از دغدغه‌های شورای شهر اعلام کرد و درباره ساماندهی دستفروشان کتاب در راسه انقلاب گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تذکر مجدد به شهردار این مناطق پیگیر این موضوع است.

حسن خلیل‌آبادی؛ عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) عنوان کرد: شورای اسلامی شهر تهران همواره دغدغه توسعه نشر و کتاب داشته است بنابراین هر نوع همکاری در این حوزه برای اعضاء، جزو اهداف مهم است و تلاش می‌کنیم فضای‌هایی در اختیار ناشران و کتاب‌فروشان قرار بگیرد تا دسترسی به کتاب برای شهر‌وندان با سهولت بیشتری انجام شود.
 
خلیل‌آبادی درباره ساماندهی دست‌فروشان کتاب در راسته کتابفروشی‌های خیابان انقلاب گفت: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهری شهرداری تهران، مسئول ساماندهی دستفروشان پایتخت از‌جمله دستفروشان کتاب است.

وی ادامه داد: در این زمینه باید توجه داشته باشیم یکی‌ از گروه‌های آسیب‌پذیر در فشار‌های اقتصادی، دست‌فروشان هستند؛ بنابراین شرکت ساماندهی باید فعالیت‌های سازماندهی‌ شده‌ای را برای ایجاد فضای مناسب برای فعالیت این افراد مهیا کند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره نظارت بر کار دستفروشان کتاب در مکانی که شرکت ساماندهی دستفروشان وظیفه مشخص کردن آن را دارد، ادامه داد: اگر دستفروشان در یک مکان ساماندهی شوند، نظارت برای پیشگیری از ورود و عرضه کتاب‌های قاچاق، نیز آسان‌تر است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ مناطق 6 و 11 باید پیگیری این موضوع باشند، گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تذکر مجدد به شهردار این مناطق پیگیر این موضوع است. شهر‌‌داری این مناطق موظف به ساماندهی دست‌فروشان هستند.

خلیل‌آبادی همچنین درباره واگذاری جریان صدور مجوز برپایی نمایشگاه‌‌های خیابانی به اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان بیان کرد: هنوز این مساله در صحن شورای شهر مطرح نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها