پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کتابفروشی آموت متولد شد

کتابفروشی آموت به مدیریت یوسف علیخانی شب گذشته با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی و ادبی، مدیران فرهنگی و مخاطبان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتابفروشی آموت دیشب 28 آذر ماه با حضور قابل تامل اهالی کتاب و همزمان با دهمین سال فعالیت نشر آموت در بلوار مرزداران افتتاح شد.

نیکنام حسینی پور،در این افتتاحیه، اضافه شدن کتابفروشی آموت را به جمع کتابفروشی‌های تهران تبریک گفت و از کتابفروشی‌ها به عنوان سلول‌های تنفسی شهر یاد کرد و اظهار امیدواری کرد تا شاهد افزایش کتابفروشی‌ها در شهر تهران باشیم تا بتوان بهتر نفس کشید.


 مدیر عامل موسسه خانه کتاب اظهار امیدواری کرد تا در هر محله و خیابان به مانند سوپرمارکتی‌ها، کتابفروشی در تهران موجود باشد و کتاب در دسترس مردم قرار گیرد و مردم بتوانند با فاصله کم در شهر به کتابفروشی بروند و کتاب در دسترس باشد.

يوسف عليخاني، نويسنده و مدير نشر و كتابفروشي آموت ضمن خوشامد گفتن به حضور كتابخوانان از سراسر كشور در اين مراسم گفت:‌ آموت يعني آشنايي من و تو.

وي افزود: اين كه در اين جمع چند نفر از رشت و شيراز و تبريز و مشهد و يزد و قزوين و اصفهان و ... سراسر كشور حضور دارند يعني كتابخوان‌ها با كلمه زنده‌اند نه به فاصله مكاني و زماني.

نويسنده رمان «خاما» ضمن تشكر از مخاطبان كه براي تولد كتابفروشي آموت جمع شده بودند، ضمن خواندن پيام كساني كه نتوانسته بودند حضوري بيايند، يكي از پيام‌ها را براي حاضران خواند: در اين زمانه دشوار كه كتابفروشي‌هاي بسياري يا تعطيل كردند يا تغيير كاربري داده‌اند و يا فعاليت خود را محدود كردند، گشايش يك كتابفروشي منشا اميد و نقطه عطفي است در ميان رويدادهاي فرهنگي و جاي اميد بسيار. من به نوبه خود از شما سپاسگزارم و براي‌تان آرزوي موفقيت روزافزون را دارم.


جدای از رضایت اهالی کتاب از افتتاح یک کتابفروشی در منطقه غرب و دسترسی راحت‌تر به کتاب، اهالی مرزداران نیز از این اتفاق احساس رضایت داشتند و از وجود این کتابفروشی در این منطقه استقبال کردند.
 
محمد علی جعفریه مدیر نشر ثالث، شقایق قندهاری مترجم، حسن محمودی، نویسنده، بهنام ناصح، نویسنده، مریم مفتاحی، مترجم، علی عبدالهی شاعر و مترجم، پروانه سراوانی،آرتمیس مسعودی، مترجم،نسرین قربانی، نویسنده،میثم نبی، نویسنده، کامران محمدی، نویسنده و ناشر، فرشاد شالچیان، مترجم، نرگس جورابچیان، نویسنده، محسن فرجی، نویسنده و ناشر و مدیر مسئول مجله داستان، سارا نجم آبادی، مترجم، دکتر عماری، قائم مقام اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، لیلا برخورداری، بازیگر، زهرا تیرانی، مترجم، آرمان آیت اللهی، مترجم، سودابه قیصری، مترجم، منا اختیاری، مترجم، عبدالرحمن اونق، نویسنده،  و.... از جمله چهره‌هایی بودند که در این افتتاحیه حضور داشتند.

در کتابفروشی تازه تاسیس شده آموت، کتاب‌های بیش از 160 ناشر در حوزه‌های بزرگسال و کودک و نوجوان در قفسه‌ها در دسترس مخاطب قرار دارد.

افتتاحیه کتابفروشی آموت از ساعت 5 عصر آغاز و تا ساعت 12 شب ادامه داشت.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها