شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
«سومین دروغ» آگوتا کریستف با ترجمه قاسم صنعوی منتشر شد

رمان «سومین دروغ» اثر نویسنده مجار آگوتا کریستف است که در کنار دو رمان دیگر این نویسنده یک تریلوژی مشهور را شکل داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «سومین دروغ» نوشته آگوتا کریستف با ترجمه قاسم صنعوی از سوی انتشارات ناهید راهی بازار کتاب شده است.

آگوتا کریستف شاعر و نویسنده مجارستانی و نمایش‌نامه‌نویسی بود که به دلیل نوشتن «سه‌گانه دوقلوها» که به زبان‌های متعدد ترجمه شده به موفقیتی عظیم دست یافت و برنده جوایز متعددی از جمله لیور انتر و شیللر شد. از این نویسنده چند رمان دیگر نیز به جا مانده است. «دلیل»، « بی‌سواد» و «ماتیاس کجاست» از آن جمله‌اند.

«سومین دروغ» سرگذشت غم‌انگیز دو برادر است که پس از جنگ و سال‌های خفقان در این رمان روایت می‌شود.  «سومین دروغ» بخش سوم یک تریلوژی پس از «دفتر بزرگ» و «مدرک» است اما خواندن این رمان صرفا وابسته به  خواندن دو جلد نخست نیست.

در ابتدای این رمان می‌خوانیم:
«در شهر کوچک زادگاهم در زندان هستم. زندانی واقعی نیست، سلولی است در ساختمان پلیس محلی، ساختمانی که چیزی نیست جز خانه‌ای مانند دیگر خانه‌های شهر، خانه‌ای یک طبقه. سلولم باید در گذشته محل لباسشویی بوده باشد، دروپنجره‌اش رو به حیاط باز می‌شوند. میله‌های پنجره در داخل و به نحوی افزوده شده‌اند که رسیدن به آن و شکستن شیشه غیرممکن باشد. توالت در پس پرده‌ای دور از نگاه است. کنار یکی از دیوارها، میزی است و چهار صندلی پیچ شده به زمین و در کنار دیوار مقابل چهار تخت که می‌توان جمع‌شان کرد. سه تخت را جمع کرده‌اند.»

این سه‌گانه کریستف به دلیل زبان ساده و داستان بدیع در سرتاسر دنیا مورد استقبال قرار گرفته است و پایان‌بندی دوراز انتظار آن نوعی خرق‌ عادت برای خواننده به ارمغان می‌آورد. 

رمان «سومین دروغ» نوشته آگوتا کریستف با ترجمه قاسم صنعوی در 176 صفحه و 550 نسخه به قیمت 28000 تومان از سوی انتشارات ناهید در سال 1397 وارد بازار کتاب شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها