چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
در جشنواره کتاب کودک کاشان چه می‌گذرد؟

برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌ها، برنامه دیدار نویسندگان با دانش‌آموزان در مدارس، پخش فیلم‌های برگزیده جشنواره کودک اصفهان و جشن امضا از برنامه‌هایی است که در نخستین جشنواره کتاب کودک کاشان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران با موضوع محوری آب از پنجشنبه (22 آذرماه) شروع می‌شود و عصر یکشنبه (25 آذرماه) خاتمه می‌یابد.

در این جشنواره که با مشارکت وزارت فرهنگ و هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های کاشان و پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری کاشان، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و جایزه لاک‌پشت پرنده برگزار می‌شود، بیش از ۵۰ نویسنده، شاعر، مترجم و تصویرگر به کاشان سفر می‌کنند و دو روز در مدارس کاشان با دانش‌آموزان دیدار و گفت‌وگو کرده و کارگاه‌ها و نشست‌های مختلفی برگزار می‌کنند. 
 
در این جشنواره بهترین کتاب‌ها با موضوع آب در ۵ سال گذشته داوری و از نویسندگان بهترین کتاب‌ها تقدیر می‌شود. در بخش صدای پای آب نیز آثار چاپ نشده نویسندگان و تصویرگران با موضوع آب داوری می‌شود. فیلم‌های برگزیده جشنواره کودک و نوجوان اصفهان هم در مدارس به نمایش در می‌آید.

داستان‌نویسی کودک، قصه‌گویی و بازی خلاق، نمایشنامه نویسی کودک، عروسک‌سازی و عروسک‌گردانی، رمان ‌«ویسی نوجوان، مصورسازی کتاب کودک، گردشگری- کودک -محیط زیست، تجربه‌های نوشتن همراه با جشن امضا، تصویرگری کتاب کودک، راهنمای انتخاب کتاب برای دانش‌آموزان، ورک‌شاپ تصویری و کارگاه برگزیدگان بخش صدای پای آب ازجمله برنامه‌های نخستین دوره جشنواره کتاب کودک کاشان است.
 

در بخش بین‌الملل نمایشگاه نیز برگزیده تصویرگری چین با حضور سان یو، نویسنده کودک و نوجوان چینی، برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها