شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
مراسم بزرگداشت زرویی نصرآباد در زادگاه پدری وی برگزار شد

مراسم بزرگداشت شاعر طنز پرداز کشورمان، ابوالفضل زرویی نصرآباد در زادگاه پدری وی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از یزد، مراسم بزرگداشت ابوالفضل زرویی نصرآباد، شاعر طنز پرداز کشورمان با حضور محمد علی طالبی، سرپرست استانداری یزد، احمد پهلوانیان، مدیر کل صدا‌و‌سیما مرکز یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در محل مسجد جامع نصرآباد، زادگاه پدری وی برگزار شد.

حجت‌الاسلام پرنیان، مسئول دفتر طنز حوزه هنری استان یزد در این مراسم گفت: یکی از ویژگی‌های اساسی زرویی نصرآباد شاد کردن مردم در قالب اشعار طنز بود که این شاعر کشورمان سعی داشت تا از این طریق مشکلات اجتماعی را نیز پوشش داده و در جهت رفع آن‌ها برآید. 
 

وی افزود: طنز لبخند به روی برادر دینی، از مصادیق خوش اخلاقی است که از ویژگی‌های ائمه اطهار بود و عنصر اصلی طنز هم خوش اخلاقی است و زرویی نصرآباد نیز در این زمینه گام‌های بسیار سازنده‌ای برداشته بود.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری استان یزد ادامه داد: زرویی نصرآباد با نظم و نثری شیوا و با شناختی که از دردهای جامعه داشت سعی داشت تا دلسوزانه نقد کند و با زبانی شیرین و لطیف مشکلات را مطرح و حل کند.
حجت‌الاسلام پرنیان ادامه داد: متاسفانه الان برخی از افرادی که نویسنده طنز هستند با مطالب خود بذر ناامیدی در جامعه پخش می‌کنند و در قالب انتقاد و طنز، هجو می‌گویند در حالی‌که یکی از وظایف طنز پرداز، امید دادن است و طنز پردازی بدون کینه و عصبانیت یکی از ویژگی‌های استاد مرحوم زرویی نصرآباد بود که دقیقا از سر دلسوزی برای رفع مشکل مطلب می‌نوشت.

لازم به ذکر است، ابوالفضل زرویی نصرآباد که از نسل طنزنویسان مجله گل آقا بود که عصر روز شنبه، دهم آذرماه دار فانی را وداع گفت.


 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط