شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
اصلاحات اجتماعی، مهمترین خواسته و هدف زرویی نصرآباد بود

مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به تعهد و اهداف زرویی نصرآباد از اشعار طنز گفت: اصلاحات اجتماعی، مهمترین خواسته و هدف زرویی نصرآباد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از یزد، حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در مراسم بزرگداشت زرویی نصرآباد، شاعر طنز پرداخت کشورمان در مسجد جامع نصرآباد، زادگاه پدری وی گفت: هرچند این شاعر طنز پرداز کشورمان در سطح کشور شناخته شده بود، اما متاسفانه در یزد ناشناس بود که باید با برنامه‌های فرهنگی در سطح استان این شاعر را به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: یکی از اهداف زرویی نصرآباد ارائه مشکلات کشور به صورت طنز بود که از این طریق سعی داشت تا مشکلات مردم را حل کند که این ویژگی‌اش عاملی در خدمت‌گذاری به مردم بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد یادآور شد: طنز هر چند به ظاهر می‌خنداند، اما در پس این خنده‌ها واقعیت‌های تلخی پنهان شده لذا به طنز، گریه کردن قاه قاه و یا خنده کردن آه آه گفته می‌شود، یعنی هر چند انسان از طنز می‌خندد،‌ ولی با تمام وجود از بیان این مشکل در قالب طنز می‌سوزد.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی گفت: مرحوم زرویی، هنرمندی مومن و متعهد بود که اصلاحات اجتماعی را از درون می‌خواست و در چارچوب دین و با حفظ همه اصول و ارکان نظام و با استفاده از بیان طنز مفاسد اجتماعی را مطرح و در جهت رفع آن اقدام می‌کرد.

لازم به ذکر است، مراسم بزرگداشت ابوالفضل زرویی نصرآباد، شاعر طنز پرداز کشورمان با حضور سرپرست استانداری یزد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار تفت، مدیرکل صدا و سیمای استان به همت حوزه هنری یزد و شورای اسلامی و دهیاری نصرآباد، زادگاه پدری این شاعر کشورمان در محل مسجد جامع نصرآباد برگزار شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها