سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
سهم کتاب در ارتقا فرهنگ عمومی غیرقابل کتمان است

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اگر از فرهنگ عمومی سخن می‌گوییم، نقش آموزش‌ و پرورش و سهم کتاب، غیرقابل کتمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از سمنان، فاضل عبادی مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، گسترش کتابخانه‌ها را جزو برنامه‌های جدی این نهاد دانست و گفت: در خواست نماینده شاهرود پیرامون ساخت کتابخانه درخور شان مردم درست است.
 
وی با بیان اینکه با بحران اخلاق در جوامع امروزی مواجه هستیم، گفت: در چنین شرایطی کتاب می‌تواند به توسعه اخلاق کمک کرده و باعث ایجاد امید و نشاط اجتماعی و بهبود مهارت‌های زندگی شود و این از فواید مطالعه کتاب است.

عبادی در ادامه و با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم در حوزه علم مؤثر باشیم تربیت کتاب‌خوان‌ها بهترین فرصت است و اگر می‌خواهیم ایران را نمونه کنیم باید به خلاقیت‌ها در این حوزه بپردازیم، ادامه داد: اگر از فرهنگ عمومی سخن می‌گوییم، نقش آموزش‌ و پرورش و سهم کتاب، غیرقابل کتمان است. در همین راستا بوده که در این شورا ۲۴ آبان به‌عنوان روز آغاز هفته کتاب و به نام کتاب‌خوانی و کتابدار معرفی شد.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه در این شورا پیرامون ریل‌گذاری فرهنگ برنامه‌های خوبی انجام شده است، گفت: برنامه‌های متنوعی پیرامون کتاب خوانی به تصویب رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها