دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
واسپاری فرایند صدور مجوز نمایشگاه‌های خیابانی کتاب در نوبت بررسی شورای شهر

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران با بیان این مطلب که رویکرد اعضای شورای شهر به پیشنهاد اتحادیه برای واگذاری اعطا مجوز برگزاری نمایشگاه‌های خیابانی مثبت است از طرح موضوع ساماندهی دستفروشان در این شورای همزمان با این پیشنهاد خبر داد.

محمود آموزگار؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره نتیجه مکاتبه با شورای شهر اسلامی شهر تهران با موضوع ساماندهی نمایشگاه‌های خیابانی بیان کرد: بعد از مکاتبه با محمد‌جواد حق‌شناس؛ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره واگذاری روند اعطاء مجوز برگزاری نمایشگاه‌های خیابانی به اتحادیه، مقرر شد صورت‌جلسه‌ای درباره این موضوع تهیه شود.
 
به گفته وی، شورای شهر برای واگذاری اعطا مجوز برگزاری نمایشگاه‌های خیابانی به اتحادیه رویکرد مثبتی دارد و احتمال واگذاری مراحل صدورم مجوز، زیاد است.

آموزگار همچنین دربارره رویکرد شورای اسلامی شهر تهران برای ساماندهی دستفروشان کتاب راسه انقلاب افزود: این موضوع نیز به دنبال نامه ساماندهی نمایشگاه‌های خیابانی طرح شده و باید منتظر تصمیم اعضای شورای شهر باشیم.
 
رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، پیش‌تر در گفت‌وگویی با ایبنا، با اشاره به مکاتبه با رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفته‌بود: «با توجه به اهمیت توجه به کتاب‌های قاچاق با رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران برای برگزاری نمایشگاه‌های خیابانی و همچنین ایستگاه‌‌های مترو مکاتبه کرده‌‌ام. در این نامه درخواست کردیم تا درخواست‌های برگزاری نمایشگاه به اتحادیه واصل شود تا اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان برای برگزاری این نمایشگاه‌ها مجوز صادر کند.»

پیشینه اقدامات در زمینه نمایشگاه‌های شهری کتاب و ساماندهی دستفروشان، به 24 آبان‌ماه سال 1396 و روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در بیست‌و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد؛ روزی که در آن چند تن از اعضای شورای شهر تهران با هدف سرکشی به کتاب‌فروشان و همچنین مشاهده وضعیت دستفروشان کتاب کتاب‌گردی کردند. در پایان این آئین که کمتر از نیم‌روز انجام شد، جلسه هم‌اندیشی با حضور رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌‌فروشان، شهرداران دو منطقه 6 و 11 تهران و همچنین برخی ناشران برگزار شد.
     
حالا بعد از یک‌سال و با توجه به تلاش اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان و همکاری نیروی انتظامی و قوه قضائیه در جریان کشف و پلمپ چند انبار کتاب‌های قاچاق، موضوع نمایشگاه‌های خیابانی با هدف تاکید بر این موضوع که یکی از مجرا‌های توزیع کتاب‌ قاچاق، نمایشگاه‌های خیابانی هستند، به‌عنوان یک اولویت از سوی اتحادیه ناشران و کتابفروشان در حال پیگیری است.

امید است با توجه به تلاش اتحادیه، شاهد اقدام عملی اعضای شورای شهر در این زمینه و ساماندهی دستفروشان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها