یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
فانتزی در کویر

انتشارات علمی و فرهنگی، چهار عنوان از جدید­ترین کتاب‌های خود را در حوزه ادبیات نوجوان معرفی کرد. کتاب‌هایی که در واحد کودک و نوجوان این ناشر (پرنده آبی) تهیه و منتشر شده است.

فرزانه زنگیان؛ مسئول روابط‌‌عمومی انتشارات علمی و فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ با اشاره به جدیدترین کتاب‌های این موسسه گفت: رمان نوجوانانه «شاید او درست می‌گوید» را عادله خلیفی به رشته نگارش درآورده است. داستان این رمان، مخاطب را به تهران قدیم و دوره ناصرالدین شاه قاجار می­‌برد. جایی که راوی‌های اصلی داستان (یک دختر و یک پسر نوجوان) از نگاه خویش به مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی می‌­پردازند، از مکتب خانه‌ها و محلات مختلف تهران چون «چاله میدان» سخن می­‌گویند و خواننده را با خود به بطن زندگی طبقات فرودست جامعه و هم‌چنین محلات اعیان‌نشین تهران می­‌برند.


وی افزود: رمان «جادوی هزارپرنده» اما حال و هوایی متفاوت دارد. داستانی فانتزی که در کویر اتفاق می‌­افتد. «علی‌اکبر کرمانی نژاد» نویسنده این کتاب از جادوگری می‌­نویسد که آب‌های زیر­زمینی را در جایی جمع کرده و خشکسالی به وجود آورده است. اما قهرمان نوجوان داستان به جنگ جادوگر می‌­رود و در این بین اتفاقات جالبی رخ می‌­دهد.


زنگیان همچنین در ادامه بیان کرد: جادوی هزار پرنده در گونه فانتزی نوشته شده و از افسانه­‌ها و اسطوره­‌های ایرانی هم در نگارش آن استفاده شده است.

مسئول روابط‌عمومی انتشارات علمی و فرهنگی با بیان اینکه پرنده آبی در دنیای ترجمه هم پیشنهادات جالبی برای نوجوانان دارد، گفت: کتاب معروف «شازده کوچولو» نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری که یکی از پرخواننده‌ترین کتاب­‌های دنیا است،حالا توسط «ژوان اسفار» نویسنده دیگر فرانسوی برای شرح تصاویر یک کتاب کمیک استریپ بازنویسی شده و داستان مصور جالبی به‌وجود آمده است که برای نوجوانان و حتی بزرگسالان علاقه‌مند قابل توجه خواهد بود. کتاب کمیک استریپ شازده کوچولو را «آسیه حیدری شاهی سرایی» به فارسی ترجمه کرده است.

وی یادآور شد: شهلا انتظاریان مترجم خوب حوزه ادبیات کودک و نوجوان نیز این بار به سراغ یک کتاب نوجوانانه رفته است. «لاشخور کتاب » را نویسنده آمریکایی جنیفر چمبلیس برتمن نوشته و شهلا انتظاریان به فارسی ترجمه کرده است.
این کتاب داستانی معما گونه دارد و به یکی از آثار ادگار آلن‌پو می‌پردازد. چون شیوه نگارش وی هم معما­گونه بود و ادبیات نوع خاصی را دنبال می‌­کرد.
بچه­‌هایی که عضو یک سایت کتابخوانی هستند، کتاب‌­های خوانده شده را به وسیله لینک‌های مخصوصی با یکدیگر به اشتراک می‌­گذارند. در این میان یکی از دست‌نوشته‌­های منتشرنشده ادگار آلن‌پو را از طریق خاصی پیدا کرده و وارد یک ماجرای پلیسی می‌­شوند.


زنگیان در پایان بیان کرد: این کتاب دنیای قدیمی ادگار آلن پو را به دنیای جدید نوجوانان پیوند می­‌دهد و استفاده خوب از اینترنت (مثلا عضویت در سایت کتابخوانی) را به عنوان راهکاری مفید و موثر برای آن­‌ها مطرح می­‌کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها