یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی یونگ در قبال پرسش‌های انسان‌شناختی

اهمیت کتاب «یونگ و سیاست» در آن است که آن دسته از اندیشه‌های او را که پیامدهای سیاسی یا اجتماعی دارد از نوشته‌های پرحجم وی درباره‌ موضوعات مختلف گردآوری کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشر نی چاپ سوم کتاب «یونگ و سیاست» نوشته ولادیمیر والتر اوادینیک را با ترجمه علیرضا طیب منتشر کرد.

کتاب «یونگ و سیاست» مروری است بر نگرش کارل گوستاو یونگ روان‌شناس نامدار سوئیسی در قبال پرسش‌های انسان‌شناختی، جامعه‌شناسی و سیاسی. هرچند یونگ هرگز رساله‌ای ننوشت که به‌طور اصولی و منظم نتایج سیاسی نظریه‌های روان‌شناختی خویش را در آن بیان کند، ولی اهمیت این کتاب در آن است که آن دسته از اندیشه‌های او را که پیامدهای سیاسی یا اجتماعی دارد از نوشته‌های پرحجم وی درباره‌ موضوعات مختلف گردآوری کرده است.

آن‌گونه که در مقدمه کتاب آمده است: «هدف یونگ و هدف کتاب حاضر افزودن بعدی روان‌شناختی به شناخت سیاست، معاصر و آشکار ساختن اثرات سیاست معاصر بر روان انسان‌هاست. پروفسور ولودیمیر والتر اوداینیک دارای درجه‌ دکترای علوم سیاسی از دانشگاه کلمبیا و از اساتید همان دانشگاه بوده و از دیگر آثار او می‌توان مارکسیسم و هستی‌باوری را نام برد.»

چاپ سوم کتاب «یونگ و سیاست» را نشر نی در 256 صفحه و با قیمت 30 هزار تومان در پاییز 1397 منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها