یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
خاکریزهایی که از زخم‌هایشان می‌گویند

کتاب «زبان زخم‌های خاکریز» در 10 فصل، بخشی از دفتر خاطرات دفاع مقدس را به قلم سیدرضا شریعتی به تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «زبان زخم‌های خاکریز (خاطرات دوران دفاع مقدس)» خاطرات خودنگاشت سیدرضا شریعتی، به‌تازگی از سوی انتشارات آناپنا منتشر شده است.
 
حضور،‌ روی خط زید، اسفند و آتش، سرِسطر سفر، زیر آسمان ملکشان، مِهر جنوب، شطِ آفتاب، شب‌های قفاس، حرف آخر و قاب خاطره عنوان فصل‌های این کتاب است.
 
مولف در بخشی از مقدمه کتابش نوشته است: «نوشتن آن چیزی که بشود خاطراتش نامید، مشکل به‌نظر می‌رسد، به دلایل گذشت زمان و فراموش کردن ریز مطالب، اسامی افراد، جاها و مکان‌ها و دیگ این‌که بیان این خاطرات ممکن است در مصداق فرم‌های رایج و مرسوم محیط‌های علمی و آموزشی نگنجد و نیز در انجام چنین کاری وقوع لغزش،‌ خطا و اشتباه محتمل است. ولی بنا به گرامی‌داشت و پاسداشت یاد و نام رشادت‌ها، حماسه‌ها و از جان‌گذشتگی‌های جوانان این مرزوبوم و به یُمن آن حرکت عظیم انسانی بی‌همتا در برهه‌ای حساس و خاص از تاریخ بشری، ثبت و ضبط وقایع جنگی، برگی زرین از افتخارات تاریخ ملت ایران به‌شمار می‌رود.»
 
نخستین چاپ کتاب «زبان زخم‌های خاکریز (خاطرات دوران دفاع مقدس)» در 96 صفحه با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه به بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات آناپنا راهی بازار نشر شده است.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها