شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
برخی از مدیران فرهنگی کمتر به کتاب و کتابخوانی توجه دارند

طرح «یک داستان تازه، یک استکان چای تازه» با موضوع خوانش کتاب «رهبر دارالعباده» در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) از یزد، طرح کتابخوانی «یک داستان تازه، یک استکان چای تازه» با موضوع خوانش کتاب «رهبر دارالعباده» با حضور رقیه دوست فاطمیها، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد، حجت الاسلام سیدمحمد شریف‌حسینی‌کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد در جوار آرامگاه سومین شهید محراب آیت‌الله شهید صدوقی برگزار شد.

در این مراسم محمدعلی جعفری، نویسنده کتاب «رهبر دارالعباده» با اشاره به این کتاب گفت: «رهبر دارالعباده» با موضوع زندگانی آیت‌الله شهید صدوقی است که دوران زندگی وی در دوران طاغوت و نقش وی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بیان می‌شود.

این نویسنده یزدی که مورد تجلیل رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است ادامه داد: متاسفانه در استان یزد کمتر به بحث نویسندگی توجه می‌شود و به نوعی باعث دلسردی ما شده است. بعضا در انتشار برخی از کتاب‌های خود مشکل روبرو هستم و با وجود تمایل مخاطبین به کتاب، هنوز مجوز چاپ جدید این کتاب ارائه نشده است.

جعفری افزود: متاسفانه برخی از مدیران فرهنگی ما کمتر به کتاب و کتابخوانی توجه دارند تا جایی که تمایلی برای خواندن کتاب‌های به زبان یزدی و معرفی استان ندارند.

وی گفت: ما نویسندگان با وجود علاقه برای نویسندگی برای یزد به دلیل این مشکلات ممکن است که در خارج از استان یزد فعالیت کنیم ولی امیدواریم با همکاری مسئولان این امر مرتفع شود.

رقیه دوست‌فاطمیها، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این نشست گفت: ما تلاش خود را در زمینه کتاب و کتابخوانی انجام می‌دهیم و امیدواریم مشکلات نویسندگان نیز حل شود.

در پایان این مراسم نیز از محمدعلی جعفری نویسنده کتاب «رهبر دارالعباده» تجلیل و قدردانی و بر تربت شهید صدوقی فاتحه قرائت شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها