جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
درسگفتارهای پیر بوردیو درباره دولت کتاب شد

کتاب «درباره دولت» را سروش قرایی به فارسی ترجمه کرده و از سوی نشر مولی منتشر شده است. این اثر اولین کتاب جمع‌آوری شده از مجموعه میزگردها و سمینارهای پیر بوردیو است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «نشر مولی» درسگفتارهای پیر بوردیو در کالج فرانسه (کولوژ دوفرانس) در فاصله سال‌های 1989 تا 1992 را منتشر کرد.

این مجموعه درسگفتار که «درباره دولت» نام گرفته است برای اولین‌بار در فرانسه در سال 2012 گردآوری و منتشر شده بود. این کتاب اولین کتاب جمع‌آوری شده از مجموعه میزگردها و سمینارهای پیر بوردیو است.


پیر بوردیو در سال 1930 میلادی متولد و در سال 2002 میلادی درگذشت. وی جامعه‌شناس و مردم‌شناس سرشناس فرانسوی است که عمدتاً روی مسائلی نظیر دینامیک قدرت و انواع شیوه‌های انتقال قدرت در جامعه در درون و بین نسل‌های مختلف بحث می‌کند.

او تحت تأثیر گرامشی، هایدگر، مرلوپونتی، ویتگنشتاین، هوسرل، مارکس، وبر، دورکیم، کلود لوی-استروس و پانوسکی نظریهٔ شکل‌های فرهنگی، اجتماعی و سمبلیک سرمایه‌داری را در برابر شکل‌های اقتصادی سرمایه‌داری مطرح کرد.

کتاب «درباره دولت» را سروش قرایی به فارسی ترجمه کرده است و «نشر مولی» آن را با مقدمه عباس منوچهری در 520 صفحه و با شمارگان 720 نسخه منتشر کرده است. قیمت پشت جلد کتاب 90 هزار تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها