یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
تولید داستان‌های وقت خواب برای کودکان

مجله و اپلیکیشن صوتی شیما، برای تولید داستان‌های وقت خواب برای کودکان، از نویسندگان خوش ذوق ایرانی دعوت به همکاری کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) داستان‌ها در ایجاد آرامش و خلاقیت در کودکان از توانمندترین ابزارهای شناخته شده‌اند. با این وجود، در کشور ما، در تولید و انتشار و دسترسی به داستان‌های مناسب برای وقت خواب کودکان فعالیت چشمگیری انجام نشده است. مجله و اپلیکیشن صوتی شیما،‌زیر مجموعه شبکه‌ دانش همگانی دانی به شماره ثبت 45084 (مجری شبکه‌ تخصصی کتاب الکترونیک کودکان (دانی))، بستر مناسبی فراهم کرده تا فضای دسترسی کودکان ایران به قصه‌های مناسب خواب در قالب صوتی تأمین شود.

به همین منظور، شیما برای تأمین و تولید و انتشار داستان‌های شب، مناسب وقت خواب کودکان و خردسالان، از نویسندگان خوش ذوق ایرانی دعوت به همکاری می‌کند. 

شرایط  همکاری:

1- داستان‌های ارسالی می‌بایست به صورت مکتوب و از تالیفات شخص نویسنده و مختص کودکان ایرانی زیر ۱۲ سال و مناسب برای فضای قصه‌های وقت خواب باشند؛ به گونه‌ای که نیاز به هیچ نوع تصویری برای این داستان‌ها احساس نشود.

2- بعد از صوتی شدن داستان توسط شیما، زمان هر فایل، بین 10 تا 15 دقیقه خواهد بود به همین منظور، متن ارسالی نویسندگان، می‌بایست بین  800 تا 1500 کلمه باشد.

۳_نویسنده در ابتدای داستان ارسالی خود باید مشخص کند که داستان را برای چه گروه سنی نوشته است. (1تا 3 سال / 4 تا 6 سال/ 7تا 9 سال/ 10 تا 12 سال)

۴- داستان‌ها می‌توانند شامل موضوعات اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، هنری، مذهبی، تاریخی، اساطیری،فانتزی و تخیلی و ... باشند. همچنین محتوای داستان‌ها باید امیدبخش و آرامش بخش بوده و استفاده از مضامین وحشت زا یا ناراحت کننده خودداری شود.

۵_رویکردهای مناسب، جهت نوشتن داستان‌های مناسب وقت خواب می‌تواند شامل موارد زیر باشند:
الف)داستان‌هایی که به تقویت خلاقیت و تخیل کودکان کمک می‌کنند.
ب)داستان‌هایی که پاسخی مناسب در قالب داستان برای مشکلات رفتاری یا مسائل محیط زندگی کودکان است.
ج)داستان‌هایی که برداشت بهتر و زیباتری از موضوعات عادی زندگی واقعی کودکان را ارائه می‌دهد. 
د)داستان‌های علمی- فانتزی
و)داستان‌های اسطوره‌ای و پهلوانی مناسب کودکان با زمینه فرهنگ ایرانی 
ه)داستان‌های مرتبط با حیوانات، اشیا، و ...
ی)داستان‌های اخلاقی با رویکرد آموزش و پیام غیر مستقیم

6- نویسندگان می‌توانند برای هر ماه به تعداد دلخواه، داستان در اختیار دبیر محتوای اپلیکیشن شیما قرار دهند. گفتنی است، تأیید یا عدم تأیید داستان‌های ارسالی، حداکثر تا یک هفته به اطلاع نویسندگان خواهد رسید و در صورت تأیید هر داستان، حق‌الزحمه اثر در همان روز به حساب نویسنده واریز خواهد شد.

7- مبلغ پرداختی برای هر داستان «پنجاه هزار تومان» است که با تأیید محتوا توسط دبیر محتوای شیما پرداخت می‌شود.

8- همکاری با شیما، برای نویسندگان، هیچ نوع محدودیتی ایجاد نکرده و نویسنده می‌تواند اثر خود را پس از انتشار در شیما، در هر قالب و شکلی برای چاپ و انتشار به هر ناشر و یا موسسه‌ای واگذار کند. داستان متعلق به نویسنده بوده و شیما تنها حق انتشار فایل صوتی داستان به اشکال مختلف را خواهد داشت.

9- پس از تولید فایل صوتی داستان توسط شیما، یک نسخه از فایل صوتی اثر، در اختیار نویسنده قرار می‌گیرد. در صورت واگذاری اثر نویسنده به ناشر منتخب نویسنده، آن ناشر می‌تواند فایل صوتی اثر را همراه کتاب به صورت «برحامل» منتشر کند. ناشر و نویسنده اجازه استفاده از فایل صوتی تولیدی شیما را به صورت «برخط» ندارند، ولی در صورت بازتولید صوت اثر توسط خودشان، اختیار کامل نسبت به آن اثر را خواهند داشت.

10- شیما، هر ماه از بین آثار دریافتی، تا صد داستان را انتخاب می‌کند. 

11- در صورتیکه داستان ارسالی نویسنده، قبلاً در نشریه‌ای منتشر شده باشد باز هم امکان استفاده از آن داستان در شیما وجود دارد به شرط آنکه داستان، کاملاً تحت مالکیت نویسنده بوده و هیچ ناشر یا موسسه‌ای ادعایی مبنی بر مالکیت داستان نداشته باشند. همچنین نویسندگان می‌توانند با اندکی تغییر و ویرایش، داستان‌های چاپ شده پیشین خود را تبدیل به داستان‌های مناسب وقت خواب کودکان کنند.

12- در انتهای داستان ارسالی ،درج  نام، نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، ایمیل، شماره کارت بانکی به نام نویسنده، الزامی است.

13_نویسندگان می‌توانند آثار خود را به ایدی تلگرام دبیر محتوایی شیما (@nahidrahimi64) یا به ایمیل danibook@yahoo.com  ارسال کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها