شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
خاطرات شهید 16 ساله در کتاب «از فروردین تا فروردین»

کتاب «از فروردین تا فروردین: خاطراتی از شهید قاسم اسماعیلی»، گوشه‌هایی از زندگی جوانی 16 ساله را به تصویر می‌کشد که درس و مدرسه را رها کرد و برای دفاع از خاک ایران، به آسمان پر کشید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «از فروردین تا فروردین: خاطراتی از شهید قاسم اسماعیلی» به قلم مهناز سید به رشته تحریر درآمده است. مشخصات شهید، خاطرات، عملیات فتح‌المبین، پیام امام خمینی (ره)، وصیت‌نامه شهید، شهدای عملیات پیروزمندانه فتح‌المبین از شهرستان محلات و اسامی آزادگان عملیات فتح‌المبین، عنوان فصل‌های کتاب است.
 
نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب نوشته است: «در سال‌هایی نه‌چندان دور، دیکتاتور کشور عراق (صدام حسین) نهال انقلاب اسلامی را نورس و ضعیف می‌دانست و خیال تسخیر ایران و تصرف یک هفته‌ای ایران را درسر می‌پروراند. او با به‌کارگیری تمام توان خود و با کمک و همراهی آمریکا و کشورهای اروپایی، با حمله به شهرهای مرزی ایران و با به خاک و خون کشیدن زنان و مردان و کودکان، سعی در اشغال کشور عزیزمان را داشت. آنان از روحیه شجاع و غیرتمند مردان این مرزوبوم غافل بودند. غیورمردانی که با غیرت و مردانگی خود از گوشه این کشور به پا خواستند تا نگذارند دشمن به اهداف خود برسد. تک تک این مردان، پدران و برادران و همسرانی بودند که هریک خود الگوی اخلاص و رفتار بوده و از لذت‌های دنیوی دست کشیدند. از همه متعلقات خود در این دنیا گذشتند و در مقابل دشمن ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک سرزمین‌مان به دست آنان بیافتد، تا امنیت و اقتدار کشورمان حفظ شود و ما امروز بتوانیم آزادانه و با امنیت کامل در این کشور زندگی کنیم. آنان دارای روح بلند و آزاده ای بودند که امام خمینی (ره) درباره آنان فرمودند: با این ستاره‌ها راه را می‌توان پیدا کرد. جوانان و نوجوانان نیز به نوبه خود در آن برهه از تاریخ، گوش جان به مقام ولایت دادند و خود را موظف به ادای دِینی می‌دانستند که با نثار خون خود و رسیدن به لقاءالله وظیفه خود را به پایان رساندند...

در این کتاب سعی شده گوشه‌ای از زندگی یکی از جوانان این سرزمین را به رشته تحریر درآوریم تا با آن شهید بیشتر آشنا شده و راه و مسیر زندگی‌اش سرلوحه‌ای برای جوانان این برهه از زمان باشد. شهید قاسم اسماعیلی، جوانی که در سن 16 سالگی درس و مدرسه را رها کرده به جبهه‌های حق علیه باطل رفته تا با نثار خود خود، درخت این انقلاب را آبیاری کند و نقشی هرچند کوچک در این انقلاب داشته باشد.»  
 
نخستین چاپ کتاب «از فروردین تا فروردین: خاطراتی از شهید قاسم اسماعیلی» در 72 صفحه با شمارگان 500 نسخه به بهای هشت هزار تومان از سوی انتشارات آزمون‌یار پویا راهی بازار نشر شده است.
 
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    با سلام کتابی با همین عنوان در سال ۱۳۹۵ ازآقای محمدرضا نوذریان در انتشارات خط هشت منتشر گردیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها