چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
تخصیص ۶۵۰ میلیون تومان یارانه به نمایشگاه کتاب گرگان/ کتاب‌فروشی‌های استان هم سهیم هستند

نیکنام حسینی‌پور از تخصیص ۶۵۰ میلیون تومان یارانه در قالب بن‌کارت به دورازدهمین نمایشگاه کتاب استانی گرگان خبر داد.

​به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه‌کتاب با اشاره به افتتاح دوازدهمین دوره نمایشگاه استانی گرگان گفت: گرگان جز استان‌هایی است که دغدغه فرهنگ مکتوب داشته و دارند و در این زمینه پیشرو هستند. برهمین اساس بنابه خواست مدیرکل ارشاد استان و با مشارکت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی برای برپایی دوازدهمین دوره از نمایشگاه کتاب استانی گرگان انجام شد. امروز این نمایشگاه با حضور ناشران مختلف کشوری و استانی کار خود را آغاز کرد.
 
مدیرعامل خانه کتاب سپس درباره نگرانی‌هایی که درباره تاثیر منفی برگزاری نمایشگاه‌های استانی بر فروش کتابفروشی‌های استان خواهد داشت نیز گفت: باتوجه به این دغدغه راهکاری برای مشارکت کتابفروشی‌ها نیز در نظر گرفته‌ایم. نزدیک دو سال است که بنا به سیاستگذاری‌های موسسه نمایشگاه‌ها در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب استانی کتابفروشان نیز مشارکت می‌کنند و بن‌های این نمایشگاه‌ها همزمان در کتابفروشی‌ها نیز قابل استفاده خواهد بود. درباره همین نمایشگاه دو هفته تا ۲۰ روز پس از نمایشگاه نیز شهروندان که موفق به بازدید از نمایشگاه نشده‌اند می‌توانند به کتابفروشی‌های استان مراجعه کرده و با استفاده از بن‌کارت خود کتاب خریداری کنند. این راهکار برای تقویت کتابفروشی‌ها لحاظ شده تا اگر خسارتی از سوی نمایشگاه استانی به کتابفروشی‌ها وارد می‌شوند به نوعی جبران شوند.
 
او ادامه داد: مضاف بر این که نمایشگاه کتاب استانی تنها یک فروشگاه نیست بلکه برنامه‌های جنبی فرهنگی مختلفی دارد و به‌نوعی یک جشنواره فرهنگی است که یک بخش فروش کتاب نیز در آن در نظر گرفته شده است. این نمایشگاه‌های استانی کمک می‌کنند تا ادارات کل استان‌ها بتوانند مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که شاید ارتباط مستقیمی با حوزه فرهنگ و کتاب را نداشته باشند را برای تقویت این حوزه در استان خود جذب کنند. در همین راستا عصر امروز دیداری با کتابفروشی‌های سطح شهر گرگان نیز خواهیم داشت تا دغدغه‌های آن‌ها را بشنویم و از مشکلاتشان آگاه شویم.

 
حسینی‌پور همچنین با اشاره به مشارکت کتابفروشی‌های گرگان در طرح‌های فصلی عیدانه و تابستانه کتاب بیان کرد: کتابفروشی‌های استان گرگان در طرح‌های فصلی خانه کتاب مخصوصا در دو طرح فصلی عیدانه و تابستانه سال ۹۷ مشارکت بالایی داشته‌اند و در این ایام بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان کتاب در این کتابفروشی‌ها به فروش رفته و ۶۰ میلیون یارانه جذب شده است. در نمایشگاه حال حاضر نیز با ارایه تخفیف ۲۰ درصدی که ۱۰ درصد توسط موسسه نمایشگاه‌ها و ۱۰ درصد توسط اداره کل ارشاد تامین می‌شود در مجموع ۶۵۰ میلیون تومان یارانه در نظر گرفته شده است.
 
او در پایان در پاسخ به این سوال که با توجه به اجرای طرح ارایه تسهیلات برای احداث و نوسازی کتابفروشی‌ها تجمیع یارانه‌ها در این بخش به جای تخصیص در نمایشگاه‌ها منطقی‌تر نیست گفت: تصمیم‌گیری در چنین موردی نیازمند بررسی‌های دقیق، اصولی و همه‌جانبه است واقعیت این است که ارشاد تنها یک ضلع برگزاری نمایشگاه کتاب است مطالبه اصحاب فرهنگ و هنر، ناشران و ادارات کل ارشاد استان‌ها برای برپایی نمایشگاه استانی را هم باید درنظر بگیریم. تمام نقاط قوت و ضعف را باید کنار هم ببینیم تا تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی درستی صورت بگیرد و طرح‌ها یکدیگر را خنثی نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها