شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
جشنواره «مهربان با کتاب» برگزار می‌شود

جشنواره مهربان با کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با حمایت مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و موسسه شهر کتاب با شروع سال تحصیلی تا روز 24 آبان روز کتاب در همه دانشگاه‌ها و فروشگاه‌های کتاب سراسر کشور برگزار می‌شود.

مهدی سعیدی‌کیا؛ مبتکر سامانه کتاب‌پلاس در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره اهداف برگزاری جشنواره «مهربان با کتاب» بیان کرد: جشنواره «مهربان با کتاب» با هدف افزایش تقاضای کتاب از طریق مشوق‌های خرید کتاب، بازارافزایی با سایر بازارها به‌ویژه بازار حوزه فعالیت استارت‌آپ‌های هم مخاطب، ارتباط کتاب فیزیکی با دنیای مجازی و محتوای الکترونیکی و ارتباط بین ناشر و فروشگاه کتاب با خریداران کتاب و مدیریت این ارتباط برای وفادارسازی مشتری تبیین کردند.

مجری «جشنواره مهربان با کتاب» افزود: با توجه به وضعیت کتاب و مشکلات صنعت نشر  به‌ویژه گرانی کاغذ و به تبع آن گرانی کتاب، باید به دنبال منابع جدید برای تحریک بازار تقاضا کتاب بود و تعامل جدی با مشتریان و فضای مجازی و فناوری‌های روز برقرار کرد. بنابراین استارت‌آپ «کتاب پلاس» این ماموریت را به‌صورت جمعی برای ناشران و فروشگاه‌های کتاب در قالب برنامه‌های متعدد طی سال از‌جمله جشنواره‌ها و پویش‌های مختلف فرهنگی کتاب انجام خواهد داد و با هم‌افزایی بین ناشران و حامیان، هزینه‌های تبلیغات و جذب مشتری، ارتباط با مشتری و وفادار‌سازی آن‌را برای ناشران کاهش خواهد داد.

سعیدی‌کیا گفت: در این جشنواره، کمپین «هم کتابی شو» تشکیل شده است که در آن افراد با مراجعه به سایت کتاب پلاس و درج کد برچسب کتاب علاوه بر استفاده از کدهای تخفیف می‌توانند هم‌کتابی خود را در سراسر کشور پیدا کنند و درباره آن کتاب با هم‌کتابی خود ارتباط داشته و تجربیات خود را از لذتی که از خواندن کتاب داشتند به اشتراک بگذارند و یا درباره آن کتاب نقد و یا محتوای الکترونیکی تکمیلی ارائه کنند، به بهترین محتوایی که از سوی کاربران استقبال شود جوایزی اهدا می‌شود.

این فعال حوزه نشر ادامه داد: نظر به تامین هزینه‌های طرح از سوی حامیان، ناشران، توزیع‌کنندگان و فروشگاه‌های بزرگ کتاب می‌توانند با اخذ برچسب جشنواره به‌صورت رایگان و الصاق آن به کتاب‌های خود، خریداران کتاب را از تخفیفات ویژه حامیان طرح بهره‌مند سازند.

مبتکر طرح کتاب پلاس بیان کرد: با توجه به برگزاری جشنواره «من دوستدار کتابم» همزمان با سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و استقبال ناشران و دانشجویان و عامه مردم، جشنواره «مهربان با کتاب» در ماه‌های مهر و آبان برای عموم مردم برگزار می‌شود.

به گفته سعیدی‌کیا، در این جشنواره سعی شده، منابعی از سایر بازارها به سمت بازار کتاب و همسو با مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها و نهادها جذب شود تا بتوان از رشد رکود بازار نشر، ناشی از گرانی کاغذ پیشگیری کرد. در حال مذاکره با بانک‌ها، فین‌تک‌ها، استارت‌آپ‌ها و موسسات و شرکت‌های دیگر هستیم و امیدواریم به جمع حامیان کتاب و کتابخوانی بپیوندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها