دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
نشست هم‌اندیشی ناشران آموزشی با محسن جوادی برگزار شد

بازرس انجمن فرهنگی ناشران آموزشی ضمن اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه‌های تسهیل واردات و کاهش هزینه‌های خرید کاغذ همچنین حذف سپرده‌گذاری برای خرید کاغذ را مهم‌ترین دغدغه‌های عنوان شده ناشران آموزشی در این نشست خواند.

امین آصفی؛ بازرس انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی صبح امروز دوشنبه (9 مهر‌ماه) اعضای این انجمن با معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در این نشست ضمن تاکید بر افزایش تعامل بین انجمن با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشکلات ناشران آموزشی نیز طرح شد که مهم‌ترین آن‌ها شامل راه‌های تسهیل واردات و کاهش هزینه‌های خرید کاغذ و همچنین حذف سپرده‌گذاری برای خرید کاغذ است.

وی افزود: در این نشست همچنین گزارش اجمالی درباره سوابق و فعالیت‌های اجرایی انجمن ارائه و تاکید شد که ناشران آموزشی سهم بالایی در  تولید، افزایش شمارگان، و گردش مالی صنعت نشر دارند. اعضا حاضر در این نشست، همچنین درباره تدوین برنامه استراتژیک و اجرایی برای تعامل با نهاد‌های مرتبط و همچنین برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطالب خود را طرح کردند.   

آصفی ادامه داد: در این نشست به تاثیر صنعت نشر آموزشی بر بحث کار‌آفرینی، ایجاد اشتغال و فعالیت‌های جمعی و صنفی تاکید شد. البته همیشه به ناشران آموزشی نگاه‌های غیر‌کارشناسی وجود داشته است بنابراین تلاش داریم تا این نگاه‌های منفی از بین برود.در این نشست همچنین به فرآیند دشوار تولید کتاب آموزشی اشاره شد که با رویکرد علمی تولید‌‌کنندگان همراه است.  

وی با اشاره به رویکرد مثبت محسن جوادی به فعالیت ناشران آموزشی گفت: نگاه دکتر جوادی به ناشران آموزشی و صنعت نشر آموزشی مثبت است و این نشر را صنعت بزرگی توصیف کرد.   

بازرس انجمن فرهنگی ناشران آموزشی بیان کرد: دکتر جوادی در این نشست از تشکیل گروه تحقیقاتی درباره مناطق آزاد فرهنگی و ضوابط نشر پژوهش خبر دادند و پیشنهاد کردند که فعالیت مشترک بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن فرهنگی ناشران آموزشی ایجاد شود. معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر حمایت از وزارتخانه از استارت‌آپ‌هایی با محوریت مسائل نشر تاکید کرد.
    
در این نشست محمد‌رضا سالکی؛ رئیس هیات مدیره، دکتر ابوذر نصری؛ مدیرمسئول انجمن، افسر صفائیان؛ نائب‌رئیس، محمد‌حسین متولی و مهدی میرزاداعی از اعضای هیات مدیره و امین آصفی؛ بازرس انجمن همچنین کاظم قلم‌چی؛ بنیان‌گذار کانون فرهنگی آموزش و یحیی دهقانی؛ مدیر مسئول انتشارات مبتکران، حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها