دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
رونمایی از کتاب «روایاتی از تهران قدیم»

«روایاتی از تهران قدیم» نوشته داریوش شهبازی در سلسله نشست‌های تهران‌شناسی و تهران‌پژوهی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هشتمین سلسله نشست‌های تهران‌شناسی و تهران‌پژوهی «عصر تهران» به رونمایی، نقد و بررسی کتاب «روایاتی از تهران قدیم» اختصاص دارد. در این نشست افزون بر این کتاب آثار دیگر این پژوهشگر معرفی می‌شود.

داریوش شهبازی، غلامحسین تکمیل‌همایون محمدعلی جعفریه، صادق رحمت سمیعی، منیر دارایی و علاقه‌مندان تهران‌پژوهی و تهران‌شناسی سخنرانان این نشست هستند.

تهران در دو قرن اخیر طلایه‌دار تحولات و توسعه درکشورمان بوده است، تحولاتی از جنس مادی و یا معنوی. گو اینکه از بسیاری جهات پایتخت کشورمان از فن‌آوری روز دنیا بهره‌مند شده و توسعه یافته است، اما این بهره‌یابی اغلب به قیمت از میان رفتن متعلقات فرهنگی، معنوی و اجتماعی این شهر شده است. بدون شک آنچه می‌تواند در بیشتر زمینه‌ها ما را در جبران عقب‌ماندگی و گزینش رهیافت و چیرگی بر این کاستی یاری رساند، تاریخ است و تاریخ تهران در دوران پایتختی مادر تاریخ ایران است. دانستن این تاریخ بسیاری از گمگشته‌هایمان را می‌نمایاند. دانایی‌ای که همواره حکام از انتشار آن می‌هراسند.

این نشست سه شنبه 13 شهریور ساعت 16 در خیابان مطهری، نرسیده به سهروردی، پلاک 130، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگارخانه تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها