یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
«مرگ مورگان» با ترجمه کیهان بهمنی وارد بازار کتاب شد

رمان «مرگ مورگان» اثری از آن تایلر نویسنده آمریکایی و همسر نویسنده فقید ایرانی است که به مسائل طبقه متوسط جامعه آمریکایی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «مرگ مورگان» نوشته آن تایلر از سوی انتشارات افراز منتشر شد.

«مرگ مورگان» ماجرای زندگی مردی است به نام مورگان گاور که حاصل زندگی‌اش خانواده‌ای پرجمعیت است: همسری خوش‌قلب و هفت دختر. مورگان در فروشگاه ابزارفروشی در ایالت بالتیمور شمالی مشغول به کار است و به دوره‌ خاکستری میانسالی خود پا گذاشته است، اما خب، انگار چیزی سر جای خودش نیست، چیزی کم است، چیزی روی سر او سنگینی می‌کند. مسئله این است که آقای گاور احساس می‌کند فضای خانوادگی‌اش هر روز کسالت‌بارتر از روز قبل می‌شود. این پایان ماجرا نیست. مورگان به‌زودی با زوج جوانی آشنا می‌شود که حال‌و‌روز خوشی ندارند و هر سه به این نتیجه می‌رسند که قلب هیچ‌کس در امان نیست.

«مرگ مورگان» را  آن تایلر نوشته است؛ برنده‌ جایزه‌ پولیتزر که در کشورمان بیش‌تر به‌دلیل ازدواج با تقی مدرسی، همسر ایرانی نویسنده و روانپزشکش شهرت دارد. تایلر تاکنون نامزد دریافت جوایز متعددی شده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پولیتزر، پن فاکنر، اورنج و بوکر اشاره کرد. او در بیش‌تر آثار خود می‌کوشد به درون خانواده‌های طبقه‌ متوسط آمریکا نقبی بزند و مسائل و مشکلاتی را که انسان امروز با آن‌ها دست‌‌و‌پنجه نرم می‌کند، از این طریق به تصویر بکشد. از این نظر، «مرگ مورگان» را که با ترجمه‌ کیهان بهمنی و از سوی انتشارات افراز منتشر شده، می‌توان هم‌ردیف دیگر آثار تایلر، بیانگر رازها، جاه‌طلبی‌ها، رویاها و بحران‌های آدم‌ها طبقه‌ی متوسط آمریکا در چارچوب خانواده دانست. در بخشی از این رمان می‌خوانیم: 
«در چند سال گذشته مورگان کارش شده بود نامه‌نگاری. خودش هم دقیقاً نمی‌دانست چرا. گاهی این‌گونه به‌نظر می‌رسید که آن هم بی‌قرار و ناآرام است که نمی‌تواند بیکار بنشیند. دلش می‌خواست حرفی را به کسی بگوید، اما نه یادش می‌آمد که چه حرفی در ذهنش است و نه آدم خاصی را در نظر داشت تا با او حرف بزند. در این مواقع بود که می‌نشست و نامه می‌نوشت. اگرچه این کاری نبود که دوست داشته باشد، اما باز بهتر از هیچ بود. وقتی سرکار بود، با ماشین‌تحریر ووداستاکش نامه می‌نوشت. نامه‌هایی که با آن ماشین‌تحریر می‌نوشت، خطوط درهم‌و‌برهمی داشتند و جاهایی از نامه هم جوهری و سیاه می‌شد.»

 
رمان «مرگ مورگان» نوشته آن تایلر با ترجمه کیهان بهمنی در 456 صفحه به قیمت 57000 تومان از سوی انتشارات افراز منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها