دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
آغاز مسابقه کتابخوانی «دعبل و زلفا» همزمان با دهه کرامت

مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» همزمان با ایام دهه کرامت با مشارکت انتشارات آستان قدس رضوی و شبکه جوانان رضوی (شجر) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حسین سعیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: رمان «دعبل و زلفا» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر سالاری و از تولیدات به‌نشر، به‌عنوان منبع این مسابقه کتابخوانی درنظر گرفته شده است.
 
وی با بیان این‌که این مسابقه همزمان با دهه کرامت (24 تیرماه) و ایام میلاد هشتمین امام شیعیان آغاز  و تا پایان ماه صفر(آبان‌ماه) و ایام شهادت امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت، افزود: تمام کتاب‌های مسابقه همراه با کارت ویژه با کد منحصر به‌فرد در مسابقه و با 50 درصد تخفیف پشت جلد (12 هزار و 500 تومان) به فروش می‌رسد.
 
مدیرعامل به‌نشر ادامه داد: شرکت‌کنندگان با خرید کتاب، مطالعه و ارسال کد قرعه‌کشی به سامانه پیامکی 30003209 ابتدا در قرعه‌کشی هفتگی شرکت داده می‌شوند که نتایج قرعه‌‎کشی هفتگی، هر هفته اعلام و جایزه فرد برنده حداکثر تا یک هفته بعد پرداخت می‌شود.
 

سعیدی بیان کرد: در پایان مهلت شرکت، سؤالات محتوایی و تستی این مسابقه روی سایت www.Behnashr.com منتشر می‌شود و تنها افرادی که دارای کد انحصاری قرعه‌کشی هستند، می‌توانند پاسخ سؤالات را همراه با کد، ارسال کنند و در صورت پاسخگویی درست به سؤالات، در قرعه‌کشی نهایی جایزه ویژه شرکت داده می‌شوند. یک دستگاه خودروی سواری و هشت کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به‌عنوان جوایز ویژه این مسابقه درنظر گرفته شده است. دوشنبه هر هفته پس از دهه کرامت تا پایان ماه صفر، قرعه‌کشی‌های هفتگی انجام و یک جایزه چهار میلیون ریالی (کمک هزینه سفر به مشهد)، دو جایزه یک میلیون ریالی(کارت خرید کتاب و سوغات) و سه بسته متبرک فرهنگی به برگزیدگان اهدا می‌شود.
 
وی با اشاره به این‌که سؤالات مرحله نهایی در تاریخ 24 آبان‌ماه و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی منتشر می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان تا پایان آبان‌ماه برای ارسال پاسخ‌ها مهلت دارند و قرعه‌کشی مرحله نهایی نیز روز، چهارم آذرماه مصادف با 17 ربیع‌الاول و سالروز میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) انجام خواهد شد.
 
«دعبل و زلفا» اثر دیگری از مؤلف رمان شیرین و پرفروش «رؤیای نیمه شب» است که مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفته و به چاپ شصت و هفتم رسیده است. این اثر، روایتی عاشقانه از آشنایی و زندگی پر فراز و نشیب دعبل خزاعی، شاعر اهل‌بیت (ع) و همسر سازش‌ناپذیرش، زلفاست. در این کتاب، مقاطعی از زندگی دعبل در زمان امام موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) به‌صورت داستانی روایت شده است.عشق میان او و زلفا، بستری جذاب برای ماجراهای فراوان این رمان است که تلاش دارد براساس داده‌های تاریخی به بازسازی و بازآفرینی ماجراها و حوادث بپردازد.
 
به‌نشر این کتاب را در قطع رقعی در 332 صفحه منتشر کرده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شوق معلمی ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    سلام سوالات کی منتشر میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها