شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
​موش سربه هوای فرهاد حسن‌زاده در راه است

فرهاد حسن‌زاده، نامزد نهایی جایزه هانس کریستین اندرسن، داستان تازه‌ای به نام «موش سر به هوا» را برای کودکان نوشت.

فرهاد حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره جدیدترین اثرش گفت: «موش سر به هوا» داستان کودکانه‌ای است که به تازگی نوشته‌ام و درباره بچه‌هایی است که جور دیگری به دنیا نگاه می‌کنند و نوعی فرار از کلیشه‌های رفتاری است که بزرگترها با آن‌ها درگیرند و می‌خواهند بچه‌هایشان را هم با آن درگیر کنند.
 
به گفته نویسنده «زیبا صدایم کن» مرحله نوشتن این داستان به پایان رسیده و در حال حاضر علی خدایی، تصویرگر کاب‌های کودکان درحال تصویرگری آن است و بعد از پایان مراحل آماده سازی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود.
 
فرهاد حسن‌زاده، از اعضای هیئت مؤسس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان متولد فروردین ماه ۱۳۴۱ در آبادان است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده  و در كنار همكاری با مطبوعات كودك و نوجوان (سروش نوجوان، سروش كودك، آفتابگردان، كيهان بچه‌ها و...) به شكلی جدی وارد عرصه ادبيات كودك و نوجوان شده است. وی تا کنون بیش از٥٠ عنوان کتاب در زمینه‌های گوناگونی چون رمان، افسانه، داستان کوتاه، داستان بلند، فانتزی، طنز و زندگی نامه به بازار نشر ارائه داده که بیشتر این آثار در حوزه کودک و نوجوان بوده است. همچنین مسئولیت بخش ادبی تحریریه نشریه «دوچرخه» (ضمیمه روزنامه همشهری ویژه نوجوانان) را بر عهده دارد.
 
از جمله آثار حسن‌زاده می‌توان به ماشو در مه (رمان نوجوان)، روزنامه سقفی همشاگردی (مجموعه طنز برای نوجوانان)، عشق و آینه (مجموعه داستان)، همان لنگه کفش بنفش (داستان کودک)، بندرختی که برای خودش دل داشت (داستانک)، لبخندهای کشمشی یک خانواده‌ خوشبخت (مجموعه داستان)، خنده به شرط قلقلک (شعر طنز برای نوجوانان) اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها