شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
«باغ کتاب» بوشهر افتتاح می‌شود

حمیده ماحوزی با اشاره به حمایت 100 میلیونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت باغ کتاب در سومین پایتخت کتاب ایران گفت: باغ کتاب بوشهر از سوی بخش خصوصی و در زمینی به ارزش یک میلیارد تومان ساخته شده است.

حمیده ماحوزی؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره جدید‌ترین برنامه‌های این نهاد در حوزه نشر بیان کرد: «باغ کتاب» شهرستان بوشهر، سومین پایتخت کتاب ایران تابستان سال جاری، افتتاح می‌شود.
 
وی با اشاره به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت «باغ کتاب» ادامه داد: «باغ کتاب» با زیر‌بنای 400 متر مربع به همت شهروند بوشهری و با تغییر کاربری از گلفروشی به کتاب‌فروشی در مراحل پایانی ساخت قرار دارد. 250 متر مربع از این فضا به کتابفروشی اختصاص دارد و ارزش ریالی زمین باغ کتاب، یک میلیارد تومان است.
 
ماحوزی با اشاره به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساخت باغ کتاب بوشهر افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 100 میلیون تومان وام برای ساخت این مرکز فرهنگی تفریحی اختصاص داده است.
 
به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوشهر، علاوه بر این شهر، شهرستان خورموج استان بوشهر نیز برای ساخت کتابفروشی درخواست داده که موافقت شده است و پیش‌بینی می‌شود که در این شهرستان نیز تا چند ماه آینده شاهد افتتاح کتابفروشی باشیم.
 
ماحوزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب‌‌های قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در استان بوشهر بیان کرد: نمایشگاه کتاب‌های قرآنی با تخفیف‌های 50 درصدی تا پایان ماه مبارک رمضان میزبان شهروندان بوشهری است.
 
وی درباره برگزاری باشگاه‌های کتابخوانی در بوشهر ادامه داد: بوشهر از‌جمله فعال‌ترین شهرستان‌های کشور در برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی است. سال گذشته بیش از 500 باشگاه کتاب‌خوانی در استان تشکیل شد که البته اگر مدت ثبت‌نام ادامه پیدا می‌کرد این تعداد به بیش از 700 باشگاه می‌رسید. پیش‌بینی می‌شود در دوره جدید و با توجه به اعلام آمادگی مدارس امسال شاهد فعالیت هزار باشگاه در استان باشیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها