جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
​نرم افزار قرآنی «طنین وحی» با حضور سید عباس صالحی رونمایی شد

نرم افزار قرآنی «طنین وحی» که به همت مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان تولید شده، شامگاه جمعه 11 خردادماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آئین رونمایی از نرم افزار قرآنی «طنین وحی»، شامگاه جمعه 11 خردادماه با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالهادی فقهی زاده، رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در این نمایشگاه برگزار شد.
 
صالحی در این آئین گفت: قرآن کریم برای اینکه پیام و معارفش را به جوامع منتقل کند، سطح های مختلفی از جمله ترجمه و تفسیر و بسیاری روش های دیگر را تجربه کرده است. نرم افزار «طنین وحی» با ارائه ترجمه گویای قرآن در قالب ادبیات نمایشی، یک ابتکار تازه برای انتقال مفاهیم و معارف قرآن کریم است. 

وی ادامه داد: ترجمه قرآن به شکل  مکتوب سابقه بیش از هزارساله دارد، اما ترجمه قرآنی که بتواند با ادبیات بیانی و نمایشی مفاهیم قرآن را عرضه کند، یک کار جدید است. حدود یک سوم قرآن کریم، قابلیت عرضه در قالب ادبیات نمایشی را دارد. ترکیب ترجمه گویا در قالب ادبیات نمایشی امکان ارتباط با مفاهیم قرآن را برای طیف وسیع تری از مخاطبان فراهم می کند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: از طریق این نرم افزار قرآنی مخاطب می تواند از طریق شنیدن با مفاهیم انسان ساز قرآن آشنا شود و ادبیات نمایشی هم تاثیرگذاری آن را بیشتر می کند. ابزارهای ادبیات و هنر به گسترش بهتر و آسان تر مفاهیم قرآن کمک می کنند. 

ویژگی های نرم افزار قرآنی «طنین وحی»

- عرضه برای اولین بار در جهان اسلام
- متن کامل قرآن کریم با ترجمه گفتاری نمایشی به صورت صوتی به سبک ادبیات نمایشی
- ترجمه روان حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی
- ایفای نقش 162 هنرمند و صداپیشه
- صوت ترتیل جدید و دلنشین استاد محمد سعیدیان
- امکان پخش به صورت «فقط ترتیل» یا «ترتیل و ترجمه گویا» یا «فقط ترجمه گویا»
- امکان جستجو در متن آیات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها