شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
فهرست هیات خرید کتاب نمایشگاه هفته آینده اعلام می‌شود

دانش، زمان اعلام فهرست خرید نمایشگاهی هیات خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اعلام کرد.

مهرزاد دانش؛ مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره  فعالیت کمیته حمایت و خرید معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک هفته بعد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد:  تلاش داریم تا اوایل هفته آینده فهرست کتاب‌های خریداری شده در سایت هیات خرید بارگذاری شود.
 
وی با اشاره به مراحل شناسایی ناشران از سوی کارشناسان هیات خرید ادامه داد: بعد از انجام محاسبات پیچیده با توجه به تعداد ناشران خصوصی، متراژ غرفه و میزان اجاره بهاء مرحله نخست خرید به پایان رسید و فهرست خام به دست آمد.
 
این مقام مسئول افزود: بعد از پایان نمایشگاه و جمع‌آوری اطلاعات براساس کاربرگ‌هایی که به منظور تهیه کتاب‌های ناشران خصوصی پیش‌بینی شده بود کارشناسان هیات خرید در حال ثبت اطلاعات هستند. بعد از پردازش داده‌ها مرحله بعدی صدور حواله است.
 
به گفته وی، با توجه به افزایش تعداد ناشران که با تاخیر برای ثبت‌نام اقدام کرده بودند ناهماهنگی‌هایی ایجاد شد.
 
دانش درباره توزیع کتاب‌های هیات خرید گفت: کتاب‌های خریداری شده به طرح‌های ترویج کتابخوانی اختصاص پیدا می‌کند و کتاب‌ها به همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع می‌شود.
 
وی درباره اعلام نیاز مسئولان طرح‌های ترویج کتابخوانی در سراسر کشور به کتاب‌های تخصصی بیان کرد: جلسات خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سال برگزار می‌شود. ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراکز استان‌ها براساس نیاز و همچنین ظرفیت کتابخانه‌ای شهر‌ها و روستا‌های مختلف به توزیع کتاب اقدام می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها