یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
بررسی راه‌های تقویت و ترویج رویداد‌های کتابخوانی در کاشان

ابراهیم حیدری به برگزاری کارگاه‌های دو روزه در کاشان با حضور معاونان فرهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها اشاره و «چگونگی جلب مشارکت استان‌ها در برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» را یکی از محور‌های کارگاه‌ها اعلام کرد.

ابراهیم حیدری؛ معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره برنامه‌های این دفتر به مناسبت گرامیداشت روز جهانی کتاب و اختتامیه سومین طرح عیدانه کتاب بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی برنامه‌ریزی فرهنگی با هدف ترویج رویداد‌های کتابخوانی به میزبانی کاشان برگزار می‌شود.
 
وی در تشریح اهداف برگزاری این کارگاه‌ها ادامه داد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری جلسات کارشناسی و آسیب‌شناسی چهار رویداد پایتخت کتاب، جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب، جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی و جام باشگاه‌های کتابخوانی را بررسی کرده است.
 
حیدری بیان کرد: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی با همکاری چند دستگاه مرتبط از‌جمله یونسکو، کتابخانه ملی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کل کشور، موسسه خانه کتاب و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اجرای چهار رویداد فرهنگی مشارکت دارند.     

به گفته این مقام مسئول، بعد بررسی‌ مشخص شد که برگزاری رویداد‌های فرهنگی مرتبط با کتاب از نظر اجرایی مانند برنامه‌ریزی فرهنگی با مشکلاتی روبه‌رو است. شیوه نوشتن برنامه‌های کلان، مستند‌سازی با هدف آرشیو تجربیات، ضعف روابط عمومی و اطلاع‌رسانی علاوه بر این با توجه به بودجه‌ اندک فرهنگی و لزوم جلب مشارکت بخش خصوصی و نهاد‌های عمومی مانند شهرداری‌ها موجب شد تا کارگاه‌های دو روزه کاشان تدوین شود.
 
معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی گفت: کارگاه‌های دو روزه کاشان با حضور معاونان فرهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و مسئولان دبیر‌خانه‌های رویداد‌های فرهنگی از سراسر کشور در کاشان پیش‌بینی شود. «مدیریت سرمایه‌های فرهنگی با تاکید بر توسعه کتاب و کتابخوانی از منظر مدیریت پایدار شهری»، «تدوین برنامه‌ریزی عملیاتی»، «مدیریت منابع و شیوه‌های جذب مشارکت برای اقتصاد شهر‌ها با فرهنگ»،‌ «تجربه‌های موفق جهانی» و «چگونگی جلب مشارکت استان‌ها در برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» با حضور استادان تبیین می‌شود.
 
معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی افزود: ساعت 9 صبح دو‌شنبه، نخستین کارگاه با سخنرانی علی‌اصغر سید‌آبادی؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه‌ریزی آغاز و تا عصر سه‌شنبه(چهارم اردیبهشت‌ماه) نیز ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها