یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
نشست «اسلام در اسپانیا پس از ال اندلس» با سخنرانی لوییس برنابه

نشست علمی «اسلام در اسپانیا پس از ال اندلس» با سخنرانی پروفسور لوییس برنابه، اسلام‌شناس و استاد مطالعات اسلامی دانشگاه الیکانته اسپانیا، پنجشنبه 23 فروردین‌ماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نجمه شبیری، دبیری علمی و مهدی محمدبیگی، دبیری اجرایی نشست «اسلام در اسپانیا پس از ال اندلس» را بر عهده دارند. این نشست به همت کمیته زبان اسپانیایی گروه زبان‌های خارجی شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری گروه زبان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار خواهد شد.
 
نجمه شبیری در این زمینه به ایبنا گفت: پروفسور لوییس برنابه، یکی از اساتید برجسته اسلام‌شناسی و استاد تمام دانشگاه الیکانته اسپانیا است که در پی امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه الیکانته، نخستین‌بار به ایران سفر کرده است. لوییس برنابه در این نشست علمی، درباره مسائل و اتفاقات خروج مسلمانان از اسپانیا و آثار بجا مانده از مسلمانان در آن کشور، صحبت می‌‌کند.
 
به گفته شبیری، سخنرانی در این نشست به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی خواهد بود و حضور اساتید اسلام‌شناسی و اندلس‌شناسی در این نشست آزاد است.
 
علاقه‌‌مندان به حضور در نشست علمی «اسلام در اسپانیا پس از ال اندلس» می‌توانند از ساعت 10 تا 12 روز پنجشنبه 23 فروردین‌ماه به سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، نبش خیابان دکتر صادق آئینه‌وند مراجعه کنند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها