شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
نخستین همایش بین‌المللی شاهنامه و کودک با حضور جلال خالقی‌مطلق

34 چکیده مقاله به نخستین همایش بین‌المللی ادبیات کهن با عنوان «شاهنامه و کودک» راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نخستین همایش بین‌المللی ادبیات کهن با عنوان «شاهنامه و کودک» 20 اردیبشهت‌ماه ۱۳۹۷ با حضور خالقی‌مطلق شاهنامه پژوه، نامدار ایران و جهان، استاد دانشگاه هامبورگ، مدیرعلمی بنیاد فردوسی شاخه توس از سوی بنیاد فردوسی شاخه توس در مشهد برگزار می‌شود.
 
فراخوان این همایش در بهمن‌ماه سال 1396 منتشر شد و علاقه‌مندان می‌توانستند تا پایان اسفندماه 96 چکیده مقالات خود را با محورهای: بایستگی آشنایی افزون‌تر کودک با شاهنامه، آسیب‌شناسی بازنویسی داستان‌های شاهنامه برای کودکان، آسیب شناسی نهادهای پرکار و موسسه‌های کوشا در حوزه شاهنامه و کودک، شاهنامه و هنر، شاهنامه و داستان‌سرایی، شاهنامه و نامک‌های پارسی نخستین دوره آموزشی (کتاب‌های فارسی دوره ابتدایی) و کارآزمودگی‌های پیشرو با جستار آشنایی شاهنامه (تجربه‌های موفق در زمینه آشناسازی شاهنامه) ارسال کنند.
 
بر اساس اعلام بنیاد فردوسی توس، تعداد بسیاری از پژوهشگران، استادان دانشگاه و دانشجویان با ارسال چکیده مقاله در همایش شاهنامه و کودک شرکت کردند و پس از بررسی تعداد زیادی چکیده مقاله ارسالی باتوجه به بالا بودن سطح علمی، تنوع موضوعی، حضور استادان دانشگاه و مشارکت گسترده از سراسر شهرهای ایران، داوری اولیه و گزینش چکیده مقاله‌ها، در مجموع 34 چکیده مقاله انتخاب شده است. و برگزیدگان می‌توانند تا 30 فروردین 1397 اصل مقالات خود را به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.
 
شایان ذکر است داوری اولیه چکیده‌های ارسالی با حضور استادان ادبیات کودک و شاهنامه پژوهان انجام شده است.
 
در نخستین همایش «شاهنامه و کودک» از مقالات برگزیده این همایش به گونه‌ای شایسته سپاسگزاری شده و آثار برگزیده ترجمه و در نشریات بین‌المللی به چاپ خواهد رسید. در بخش ویژه این همایش نیز از همکاران، نهادها، سازمان‌ها و پویندگان پیرامون شاهنامه و کودک تقدیر خواهد شد.
 
بنیاد فردوسی سازمانی فرهنگی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و مردمی است که اهداف آن حفظ آداب و سنن پسندیده ایرانیان، به ویژه پندار، گفتار و کردار نیک و درست است. نخستین همایش بین‌المللی ادبیات کهن «شاهنامه و کودک» برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها