دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
چاپ بیش از یک میلیون نسخه قرآن در سال 97

مدیرعامل شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه از چاپ و انتشار بیش از یک میلیون نسخه قرآن کریم در سال 97 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، قدرت‌الله جنگروی در تشریح برنامه‌ها و اقدامات این شرکت در سال 97 با اشاره به اینکه بیشترین تلاش این مجموعه بر چاپ و انتشار کتاب آسمانی قرآن معطوف است، افزود: این شرکت توانسته است با وجود رکود در بازار کتاب، تولیدات حوزه قرآنی و کتب مذهبی را در حد قابل قبولی افزایش دهد به‌گونه‌ای که در 6 ماهه دوم سال 96بیش از 2 میلیون و 400 هزار نسخه کتاب در این مجموعه چاپ و روانه بازار شده است.

به گفته وی در دو سال گذشته این مجموعه توانسته است حدنصاب قابل قبولی در تولید کتاب و به‌ویژه قرآن و دیگر کتب مذهبی به‌جا بگذارد، به‌گونه‌‌ای که بیش از 9 میلیون جلد کتاب و محصولات فرهنگی در این مدت در این مجموعه تولید و عرضه شده است.

 جنگروی گفت: این شرکت با همکاری نهادهای قرآنی، ادارات اوقاف و امور خیریه استان‌ها، حوزه‌های علمیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دارالقرآن کریم، مرکز طبع و نشر قرآن کریم و دیگر نهادهای دینی، قرآنی، دانشگاهی و آموزشی نسبت به انتشار قرآن و دیگر کتب اهتمام دارد.

وی افزود: برای نخستین بار در سال آینده این شرکت دست به انتشار و عرضه قرآن جیبی و پالتویی با جلد و کاغذ نرم خواهد کرد تا علاقه‌مندان برای دسترسی و استفاده از این کتاب آسمانی شرایط مطلوب‌تر و راحت‌تری داشته باشند.

وی با اشاره به چاپ و انتشار قرآن‌های نفیس و موضوعی در این شرکت که در سال‌های اخیر دنبال شده است، گفت: چاپ و توزیع قرآن وقف مصحف که با هماهنگی و مساعدت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف برای ادارات کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور برای توزیع در امامزادگان, بقاع متبرکه و موقوفه‌های سراسر کشور در سال 96 صورت گرفت، برای سال 97 هم چاپ و توزیع خواهد شد.

به گفته جنگروی چاپ و انتشار قرآن مصحف معین که برای حافظان قرآن و به سفارش مرکز امور قرآنی اوقاف هم در سال 96  صورت گرفت، در سال 97 ادامه خواهد یافت و به مراکز مربوطه در سراسر کشور ارسال خواهد شد.

مدیر عامل شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به همکاری با ستاد اقامه نماز برای انتشار کتاب‌های این ستاد هم گفت: در سال 96 همکاری خوبی میان دو مجموعه صورت گرفت که در سال 97 هم ادامه خواهد یافت.

وی از همکاری با مرکز طبع و نشر قرآن کریم در سال‌های گذشته و امسال هم گفت و افزود: همکاری با مرکز طبع  و نشر قرآن کریم در زمینه چاپ و انتشار کتاب‌های مورد نیاز این مرکز به‌ویژه قرآن و ادعیه به قوت و قدرت ادامه خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف با اشاره به همکاری خوب میان این مجموعه و حوزه‌های علمیه، به انتشار کتب دروس حوزوی از جمله دروس آیت‌الله علوی گرکانی اشاره کرد و گفت: همکاری این مجموعه با حوزه‌های علمیه در سال 97 ادامه خواهد یافت و دروس برخی از اساتید معظم حوزه علمیه در این مجموعه چاپ و منتشر خواهد شد.

جنگروی با اشاره به واردات قران کریم از چین و لبنان که باعث خروج بخش قابل توجهی ارز از کشور می‌شود هم گفت: برنامه این شرکت برای سال 97 تجهیز به مجموعه چاپی قران کریم با کاغذ  گرماژ پایین موسوم به چاپ بایبل(BIBLLE) است که به‌دلیل سهولت دسترسی و حمل آسان سالانه هزاران نسخه از چین وارد کشور می‌شود و این شرکت در نظر دارد با تجهیز به این مجموعه چاپی نیاز کشور را به این مجموعه کتاب‌ها رفع کند.

وی تاکید کرد: تجهیز این شرکت به این مجموعه چاپی، می‌تواند تحولی در حوزه چاپ کشور ایجاد کند و البته بازارهای منطقه‌ای را هم تحت پوشش قرار دهد.

به گفته وی در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل, این مجموعه توانست در حوزه چاپ و انتشار قرآن کریم گام‌های بزرگی بردارد و این تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال 97 هم ادامه خواهد یافت.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها