چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
طیبه شامانی از «یک عادت بد» می‌گوید/ «دلم تنگ تنگ است» در راه است

طیبه شامانی از انتشار مجموعه شعر «یک عادت بد» خبر داد و گفت که این مجموعه با موضوع مصرف بهینه برق وارد بازار کتاب کودک شده است.

طیبه شامانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از انتشار مجموعه شعر «یک عادت بد» خبر داد و گفت: این مجموعه با تصویرگری پگاه رخشا به تازگی از سوی انتشارات فنی ایران (کتاب های نردبان) منتشر شده و دربرگیرنده 10عنوان شعر برای گروه سنی «ب» است.
 
این شاعر افزود: این شعرها با زبان معیار به کودکان آموزش می‌دهد که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و تلویزیون، لامپ‌ها و ... را الکی روشن نگذارند و راهکارهای جایگزین این انرژی را نیز به آن‌ها معرفی می‌کند. همچنین بچه‌ها با خواندن این اشعار مجاب می‌شوند که استفاده بهینه برق را به والدین‌شان نیز یادآوری کنند.
 
وی «بهتر از هر چراغ»، «کامپیوتر تنها»، «آقای برق»، «بخاری برقی»، «ریسه‌های پرخور»، «خورشید مهربان» و... را از جمله عنوان‌های اشعار این مجموعه عنوان کرد.
 
 

شامانی در ادامه به آثار در دست چاپش اشاره کرد و گفت: کتابی با عنوان «خدا جونم به کی چی گفت» که شامل اشعاری برای گروه سنی خردسال است را برای چاپ به انتشارات آسمانه، کتاب «خطر داره خیابون» نیز شامل اشعاری برای خردسالان است که برای چاپ به نشر حلزون تحویل داده‌ام. همچنین مجموعه شعری به نام «دلم تنگ تنگ است» با موضوعات اجتماعی و عاشقانه سروده‌ام که برای نوجوانان  است و آن را برای چاپ به نشر مهر زهرا تحویل دادم.

طیبه شامانی، شاعر کودک و نوجوان در سال 1355 در دامغان متولد شده و تاکنون اشعار زیادی برای خردسالان، کودکان و نوجوانان سروده است. از جمله آثار شامانی می‌توان به مجموعه «خاله‌بازی»، «چرخ و فلک»، «مسافر سپیده دم»، «دم گربه‌ها را بکش» و «چیستان» اشاره کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها