چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
اهدا دو هزار عنوان کتاب به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

مهرشاد کاظمی، ضمن تشریح برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران به مناسبت دهه فجر از اهدا کتاب به مدارس و مساجد استان تهران خبر داد.

مهرشاد کاظمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره برنامه‌های فرهنگی دهه فجر این اداره اعلام کرد: نخستین‌بار اداره کمیته فرهنگی هنری دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران واگذار شده است. کمیته از اعضای مختلف مانند آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، بخش‌های مختلف شهرداری تهران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تشکیل شده و وظیفه اصلی این کمیته سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و فراهم کردن زمینه حضور و مشارکت هنرمندان با هدف تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.
 
به گفته  کاظمی، 18 بهمن‌ که به‌عنوان «روز فرهنگ» نام‌گذاری شده، برنامه اهدا کتاب به مدارس با حضور شهردار منطقه 7 برگزار می‌شود؛ علاوه براین اهدا کتاب به مساجد شهر تهران نیز در دستور کار است. اهدا کتاب، همزمان با 22 بهمن‌ در غرفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران به کودکان و نوجوانانِ شرکت‌کننده در مسابقه نقاشی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار و در مجموع دو هزار عنوان کتاب در روز‌های گرامی‌داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اهدا می‌شود.   
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران ادامه داد: تلاش داریم با حفظ وحدت رویه، فعالیت‌های جدیدی را اجرا کنیم؛ به‌عنوان مثال با هدف پیشگیری‌ از هدرفت کاغذ، امسال پرچم جمهوری اسلامی به‌صورتی طراحی شده که با دوام و در واقع یادگاری از راهپیمایی 22 بهمن سال 96 باشد. برگزاری نخستین نمایشگاه تجسمی ویژه استان تهران به مناسبت دهه فجر، 14 بهمن‌ افتتاح و آثار در دو گالری تهران و نرگس در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌‌گیرد. آیین اختتامیه نیز 27 بهمن برگزار می‌شود. علاقه‌مندان بیش از 80 اثر به اداره فرهنگ و ارشاد شهر تهران ارسال کرده‌اند و دریافت آثار تا چهار‌شنبه 11 بهمن‌ نیز ادامه دارد.
 
«رادیو انقلاب» و تئاتر کودک و نوجوان نیز از سوی نهاد‌‌های فرهنگی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در غرفه واقع در خیابان جمال‌زاده برگزار خواهد شد. براساس صورت‌جلسه کمیته فرهنگی استان، برای حضور اصحاب فرهنگ، قلم و هنر برنامه‌ریزی شده است. برنامه‌های فرهنگی به همت هزار و 200 کانون استان تهران  پیش‌بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها