شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
تحمل 10 روز ترافیک برای بزرگترین رویداد فرهنگی می‌ارزد

مدیرمسئول انتشارات «چترنگ» با ابراز خرسندی بابت انتقال نمایشگاه از «شهر آفتاب» به مصلی گفت: حتی اگر همه معایب برطرف شود، شهر آفتاب برای ناشران و بازدیدکنندگان کابوس است.

شهرام جهانگیری، مدیرمسئول انتشارات «چترنگ» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره بازگشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مصلی گفت: از برگزاری سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی خوشحالم چراکه میزبانی شهر آفتاب  برای ناشران و  بازدیدکنندگان کابوس بود.
 
این فعال حوزه نشر ادامه داد: حتی اگر مشکلات آبگرفتگی برطرف و طرح‌های نیمه کاره تکمیل شود مجموعه نمایشگاهی «شهر‌آفتاب» به دلیل دوری از پایتخت و سختی رفت‌و‌آمد مشکلات فراوانی را به همراه داشت.
 
جهانگیری با اشاره به ریزش مخاطب به دلیل دشواری رفت‌و‌آمد به شهر آفتاب افزود: چه خوشمان‌ بیاید یا نیاید باید این حقیقت را بپذیریم که انتقال نمایشگاه به شهر آفتاب موجب کاهش مخاطب شد. بیشتر بازدید کنندگان بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سر کنجکاوی به شهر آفتاب آمدند این در حالی است که سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی  به شدت با کاهش مخاطب مواجه شد.
 
مدیرمسئول انتشارات چترنگ طبقه متوسط جامعه را بیشترین مخاطبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دانست و گفت: طبقه متوسط شهری هستند که بازار نشر را می‌چرخانند و به نظر می‌‌رسد که با انتقال نمایشگاه از شهر آفتاب به  مصلی میزان بازدید افزایش پیدا خواهد  کرد. معتقدم که برای برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی تحمل 10 روز ترافیک می‌ارزد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک شهروند ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    سلام شهر افتاب حتی اگه اماده هم شه به خاطر مسیر به درد برگزاری نمایشگاه نمی خوره.حالا در سال ترافیک نیست که زورشون به نمایشگاه کتاب رسیده؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها