یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
سومین دوره تربیت مترجم قرآن برگزار شد

سومین دوره تربیت مترجم قرآن کریم ویژه خواهران، از 30 آذر تا دوم دی‌ماه در مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سومین دوره تربیت مترجمی قرآن کریم، به همت موسسه گلچین قرآن و عترت، با شرکت بانوان علاقه‌مند به رشته مترجمی قرآن، در سالن همایش موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر سرچشمه برگزار شد. این دوره آموزشی از روز پنچشنبه ۳۰ آذرماه به مدت سه روز تا شنبه دوم دی‌ماه دایر بود. 

به گفته خالقی، مسئول موسسه گلچین قرآن و عترت در استان تهران، این موسسه، در ۳۳ استان نمایندگی دارد و تاکنون 6 هزار فارغ‌التحصیل در رشته مترجمی قرآن داشته است. این موسسه در ۱۲ کشور نیز به‌صورت غیرحضوری، دوره‌های مترجمی قرآن برگزار کرده است.

مؤسسه گلچین قرآن و عترت، فعالیت رسمی خود را از سال ١٣٨٧ در مشهد مقدس آغاز کرد. فعالیت اصلی این مؤسسه، آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در قالب طرح مترجمی زبان قرآن و با هدایت حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدعلی حسینی یزدی است.

آموزش‌های این موسسه در سه سطح مقدماتی (شامل ١٧ درس با آموزش ٢٠٠ ریشه که بیشترین تکرار را در قرآن دارد، آموزش قواعد ساده و اولیه و دو جدول مهم صرف افعال)، متوسطه (در این سطح نیز با آموزش ٣١٤ ریشه کلمه و قواعدی پیشرفته‌تر از زبان عربی طی ١٧ درس به قرآن‌آموز امکان ترجمه بیش از 20 هزار کلمه دیگر از قرآن داده می‌شود) و سطح عالی (در این سطح، کلمات نامأنوس قرآن موردنظر است که تعداد آن‌ها ١٢٥٧ ریشه است)، صورت می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها